TRDizin:
Ortaokul beşinci ve altıncı sınıf öğrencilerinin din kültürü ve ahlak bilgisi dersine katılıma ilişkin görüşleri

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Eğitim sürecinde öğrenciler, yaş ve gelişim düzeylerine uygun bilgi ve beceriler kazanmak için çeşitli öğretim faaliyetlerine katılırlar. Bu öğretim faali- yetlerinde öğretmenlerin kullandıkları yöntemler, sınıf içi ve sınıf dışı iletişim becerileri başta olmak üzere daha birçok etken, öğrencilerin derse katılıma yönelik tutumlarını etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı, ortaokul 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin din kültürü ve ahlak bilgisi dersine katılıma ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Çalışma, 2012-2013 öğretim yılı güz döneminde 219 öğrenci üze- rinde gerçekleştirilmiştir. Genel tarama modelinde yürütülen araştırmada veri toplama aracı olarak, derse katılım ölçeği kullanılmıştır. Ölçek 3 boyut ve 15 maddeden oluşan üçlü likert tipi bir ölçektir. Ölçeğin güvenirlik değeri .83dür. Yapılan çalışma sonucunda öğrencilerin, din kültürü ve ahlak bilgisi dersine yüksek bir katılım isteğinin olduğu, bununla birlikte sözel olarak derse katılım konusunda düşük, aktif olarak derse katılım konusunda yüksek ve yazarak, araştırarak ve proje hazırlayarak derse katılım konusunda da orta seviyede istekli olduğu tespit edilmiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Çeki̇n, A. (2014). Ortaokul beşinci ve altıncı sınıf öğrencilerinin din kültürü ve ahlak bilgisi dersine katılıma ilişkin görüşleri. Milli Eğitim, 43(201), 203-214

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals