TRDizin:
İlköğretim 6. sınıfta kesir kavramının öğretiminde gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrenci başarısına etkisi

dc.contributor.authorAhmet KAÇAR
dc.contributor.authorNurcan DEMİRDÖĞEN
dc.date.accessioned2023-04-15T00:23:04Z
dc.date.available2023-04-15T00:23:04Z
dc.date.issued2010-08-01
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim 6. sınıfta kesirler kavramının gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımı ve geleneksel öğretim yaklaşımı ile işlenmesinin öğrenci başarısı üzerine etkileri incelenmiştir. Araştırma, 2005–2006 eğitim-öğretim yılı ikinci dönemde Bartın ilinde merkeze bağlı köy okulları olan, Terkehaliller ve Şiremirçavuş İlköğretim Okulunun 6. sınıfına devam eden 45 (kırkbeş) öğrenciyle yürütülmüştür. Bu okullarda 6. sınıf tek şubeden oluşmaktadır. Sınıflar rastgele (random) ikiye bölünerek her sınıftan birer kontrol ve deney grubu oluşturulmuştur. Kesir kavramının ele alındığı ders, deney grubunda Gerçekçi Matematik Eğitimi prensiplerine göre düzenlenmiş bir öğretim ortamında, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim ortamında sürdürülmüştür. Uygulamadan sonra yapılan son testten elde edilen puanlara göre deney ve kontrol grubunun kesir kavramına yönelik başarıları arasında, Gerçekçi Matematik Eğitimi yaklaşımına göre işlenen dersin geleneksel öğretim yaklaşımına göre anlamlı şekilde etkili olduğu görülmektedir.
dc.identifier.citationKaçar, A., Demi̇rdöğen, N. (2010). İlköğretim 6. sınıfta kesir kavramının öğretiminde gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrenci başarısına etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 57-74
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2148-7758
dc.identifier.endpage74
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage57
dc.identifier.trdizin121480
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/121480/ilkogretim-6-sinifta-kesir-kavraminin-ogretiminde-gercekci-matematik-egitimi-yaklasiminin-ogrenci-basarisina-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8560
dc.identifier.volume12
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleİlköğretim 6. sınıfta kesir kavramının öğretiminde gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrenci başarısına etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files