TRDizin:
Öğrenci ve Öğretmen Merkezli Eşzamanlı Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Sorgulama Topluluğu Oluşumlarının İncelenmesi: İki Durum Çalışması

dc.contributor.authorServet KILIÇ
dc.contributor.authorSeyfullah GÖKOĞLU
dc.date.accessioned2023-09-11T13:36:05Z
dc.date.available2023-09-11T13:36:05Z
dc.date.issued2021-04-01
dc.description.abstractBu araştırma eşzamanlı çevrimiçi öğrenme ortamında öğrenci ve öğretmen merkezli olarak uygulanan farklı iki öğretim stratejisinin sorgulama topluluğu oluşumlarına etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrenci merkezli olarak yürütülen “Yazılım Kurulumu ve Yönetimi” ile öğretmen merkezli olarak yürütülen “Ofis Yazılımları” dersleri iki farklı durum çalışması olarak incelenmiştir. Araştırmaya Bilgisayar Teknolojileri Bölümü birinci sınıfında öğrenim gören 32 erkek ve 6 kız olmak üzere toplam 38 öğrenci katılmıştır. Birinci durum çalışması 14 hafta boyunca toplam 28 saat, ikinci durum çalışması ise 14 hafta boyunca toplam 56 saat sürmüştür. Veriler sorgulama topluluğu modeli ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak çevrimiçi olarak toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğrenci merkezli öğretim stratejisinin kullanıldığı birinci durumda, öğretmen merkezli öğretim stratejisinin kullanıldığı ikinci duruma göre sorgulama topluluğu oluşumları daha yüksek düzeydedir. Her iki öğretim stratejisinde de öğrencilerin öğretimsel buradalıkları, sosyal ve bilişsel buradalıklara göre daha fazla ön plana çıkmıştır. Öğretim elemanlarının tasarım ve organizasyon rolleri ve öğrencilerle iletişimleri öğretimsel buradalığın gelişiminde önemli rol oynamıştır. Öğrencilerin ders içi ve ders dışı etkileşimleri ile işbirliğine dayalı grup çalışmaları sosyal buradalığın gelişimine katkı sağlamıştır. Ders içerisinde soru-cevap tekniğinin kullanılması, tartışma ortamlarının oluşması ve öğrencilerin farklı kaynaklardan bilgi edinmeye çalışmaları bilişsel buradalığı etkileyen faktörlerdir. Elde edilen sonuçların eşzamanlı çevrimiçi öğrenme ortamlarında sorgulama topluluğunun oluşturulabilmesi bakımından eğitimcilere yol gösterici nitelikte olacağı düşünülmektedir.
dc.identifier.citationKılıç, S., Gökoğlu, S. (2021). Öğrenci ve Öğretmen Merkezli Eşzamanlı Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Sorgulama Topluluğu Oluşumlarının İncelenmesi: İki Durum Çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 2165-2187
dc.identifier.doi10.17679/inuefd.973266
dc.identifier.eissn2149-9683
dc.identifier.endpage2187
dc.identifier.issn1300-2899
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage2165
dc.identifier.trdizin1180321
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1180321/ogrenci-ve-ogretmen-merkezli-eszamanli-cevrimici-ogrenme-ortamlarinda-sorgulama-toplulugu-olusumlarinin-incelenmesi-iki-durum-calismasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/17139
dc.identifier.volume22
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖğrenci ve Öğretmen Merkezli Eşzamanlı Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Sorgulama Topluluğu Oluşumlarının İncelenmesi: İki Durum Çalışması
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin02373885-97da-411f-b96f-fead7c3a945f
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery02373885-97da-411f-b96f-fead7c3a945f

Files