TRDizin: Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometri Öğrenme Alanına Yönelik Ders Planı Geliştirmeye Dayalı Görüşleri: 4MAT Modeli ve Bütünsel Beyin Modeli
| dc.contributor.author | Feyza ALİUSTAOĞLU | |
| dc.date.accessioned | 2023-04-14T21:36:19Z | |
| dc.date.available | 2023-04-14T21:36:19Z | |
| dc.date.issued | 2020-12-01 | |
| dc.description.abstract | Öğrenme stillerini ve beyin yarı kürelerini temel alan modellerden biri 4MAT modeli,diğeri Bütünsel Beyin Modelidir. Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının bumodellere dayalı ders planı geliştirme becerilerini incelemek ve her iki model hakkındakigörüşlerini almaktır. Çalışma grubu dördüncü sınıf düzeyinde öğrenim görmekte olan 16matematik öğretmen adayından oluşmaktadır. İlk olarak, her iki model öğretmenadaylarına tanıtılmıştır. Daha sonra öğretmen adayları dörder kişilik gruplara ayrılmış; herbir grup belirtilen modellerden birini seçmiştir. İki grup 4MAT modelini, iki grup bütünselbeyin modelini seçmiş olup, öğretmen adaylarının seçtikleri modele dayalı ders planıgeliştirmeleri istenmiştir. Öğretmen adayları hazırladıkları ders planlarını temel alarak sınıfortamında öğretim yapmışlar ve bu süreçte diğer öğretmen adayları tarafından öğretimlerleilgili bireysel notlar alınmıştır. Daha sonra yapılan öğretimler üzerine tartışmalar yapılmış,öğretmen adayları bu tartışmaları dikkate alarak ders planlarını düzenlemişlerdir.Ardından öğretmen adaylarının her iki model hakkında görüşleri alınmıştır. Öğretmenadayları 4MAT modelini bütünsel beyin modelinden daha sistematik bulmuşlardır. Ancak,4MAT modeline dayalı planlama ve uygulamanın daha zaman alıcı olduğunubelirtmişlerdir. Ayrıca, sağ yarı küreye dayalı etkinlik tasarlamada daha fazla zorlukyaşadıklarını ifade etmişlerdir. | |
| dc.identifier.citation | Ali̇ustaoğlu, F. (2020). Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometri Öğrenme Alanına Yönelik Ders Planı Geliştirmeye Dayalı Görüşleri: 4MAT Modeli ve Bütünsel Beyin Modeli. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1440-1493 | |
| dc.identifier.doi | 10.29299/kefad.853993 | |
| dc.identifier.eissn | 2147-1037 | |
| dc.identifier.endpage | 1493 | |
| dc.identifier.issn | ||
| dc.identifier.issue | 3 | |
| dc.identifier.startpage | 1440 | |
| dc.identifier.trdizin | 407158 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/407158/matematik-ogretmeni-adaylarinin-geometri-ogrenme-alanina-yonelik-ders-plani-gelistirmeye-dayali-gorusleri-4mat-modeli-ve-butunsel-beyin-modeli | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/7102 | |
| dc.identifier.volume | 21 | |
| dc.language.iso | tur | |
| dc.relation.ispartof | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.title | Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometri Öğrenme Alanına Yönelik Ders Planı Geliştirmeye Dayalı Görüşleri: 4MAT Modeli ve Bütünsel Beyin Modeli | |
| dc.type | RESEARCH | |
| dspace.entity.type | Trdizin | |
| local.indexed.at | TrDizin | |
| relation.isPublicationOfTrdizin | d387a250-27f8-4c8c-9729-b43cbf82b0d7 | |
| relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery | d387a250-27f8-4c8c-9729-b43cbf82b0d7 |
