TRDizin:
Okul öncesi eğitim kurumlarinda doğa dostu ve çocuk katilimi temelli dış mekan tasarim yaklaşimlari: Bir proje önerisi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Type

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Okul öncesi dönem, çocuklarının kişiliklerinin şekillendiği önemli bir dönemdir. Öğrenme süreçlerinde dış mekânın eğitim ortamı olarak kullanılması, çocukların fiziksel, sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini destekleyici önemli bir araçtır. Bu alanlar çocuk gelişimini destekleyecek şekilde disiplinler arası bir çalışmayla, çocukların, velilerin, okul yönetiminin beklentileri de göz önünde bulundurularak şekillendirilmelidir. Çocuk katılımı bu sürecin önemli bir boyutudur. Kendi haklarını savunabilen, başkalarının hakkına saygı duyan, işbirliği yapabilme bilinci gelişmiş, paylaşımcı, kendi yeteneklerinin farkında olan, kendini özgürce ifade edebilen birer bireyler yetiştirmek için çocukların aktif katılımı önemlidir. Bu teknik not kapsamında, doğa dostu ve çocuk katılım temelli bir anlayışla geliştirilen ve okul öncesi eğitimde kalitenin arttırılmasına yönelik öneri projeye ilişkin değerlendirme, görüş ve bilginin konuyla ilgili uzmanlarla paylaşımını hedeflenmektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Aslan, F., Belkayali, N., Talay, İ. (2010). Okul öncesi eğitim kurumlarinda doğa dostu ve çocuk katilimi temelli dış mekan tasarim yaklaşimlari: Bir proje önerisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(1), 317-322

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

7

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals