TRDizin:
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye İlişkin Davranış Düzeylerinin İncelenmesi

dc.contributor.authorGonca ULUDAĞ
dc.contributor.authorA. Hamit KARADEMİR
dc.contributor.authorMehmet Akif CİNGİ
dc.date.accessioned2023-04-14T23:10:26Z
dc.date.available2023-04-14T23:10:26Z
dc.date.issued2017-12-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevreye ilişkin davranış düzeylerini belirlemektir. Nicel paradigmaya sahip olan bu çalışma kesitsel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki devlet üniversitelerinin okul öncesi öğretmenliği lisans programlarına devam eden; örneklemi ise, Ağrı İbrahim Çeçen, Anadolu, Ege, Kastamonu ve Muş Alparslan Üniversitelerinde okul öncesi öğretmenliği lisans programlarının 1., 2., 3. ve 4. sınıflarına devam eden ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan toplam 1049 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın verileri 2014 yılının Mayıs ve Haziran aylarında, kişisel bilgi formu ve Demirci Güler ve Afacan (2012) tarafından öğretim elemanlarına uygulanmak üzere geliştirilen "Sürdürülebilir Çevre Eğitimine Yönelik Davranış Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Bu ölçek üç alt boyut ve 29 maddeden oluşan beşli likert tipinde bir ölçek olup Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı 0.94'tür. Ölçeğin öğretmen adaylarına uygulanabilmesi için okul öncesi eğitimi alan uzmanlarından alınan görüşler doğrultusunda hiçbir maddede değişikliğe gidilmeden 493 adaydan alınan veri üzerinden ölçeğin iç tutarlık güvenirliği yeniden hesaplanmış ve 0.89 olarak belirlenmiştir. 556 adaydan elde edilen veriler, uygun istatistiksel analizlerle çözümlenmiştir. adaylarının sürdürülebilir çevreye ilişkin davranışlarının cinsiyete ve devam ettikleri üniversiteye göre farklılık gösterdiği; devam ettikleri sınıf düzeyine, sürdürülebilir çevreyle ilgili ders almaya ve bir sivil toplum kuruluşuna üye olma durumuna göre farklılık göstermediği belirlenmiştir.
dc.identifier.citationUludağ, G., Karademi̇r, A., Ci̇ngi̇, M. (2017). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye İlişkin Davranış Düzeylerinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(41), 120-136
dc.identifier.doi10.21764/efd.01513
dc.identifier.eissn2146-5983
dc.identifier.endpage136
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.issue41
dc.identifier.startpage120
dc.identifier.trdizin223315
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/223315/okul-oncesi-ogretmen-adaylarinin-surdurulebilir-cevreye-iliskin-davranis-duzeylerinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8068
dc.identifier.volume0
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOkul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye İlişkin Davranış Düzeylerinin İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizin1612fc71-bf48-408a-bbce-41317250c95c
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery1612fc71-bf48-408a-bbce-41317250c95c

Files