TRDizin:
Eğitim ve Danışmanlığın Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Değerleri ile Bakım Verici Rollerine Etkisinin Belirlenmesi: Boylamsal Çalışma

dc.contributor.authorEvrim EYİKARA
dc.contributor.authorZehra GÖÇMEN BAYKARA
dc.contributor.authorNurcan ÇALIŞKAN
dc.contributor.authorGülcan EYÜBOĞLU
dc.contributor.authorCeyda Su GÜNDÜZ
dc.contributor.authorNevin DOĞAN
dc.contributor.authorHandan EREN
dc.contributor.authorSinan AYDOĞAN
dc.contributor.authorMahinur DURMUŞ İSKENDER
dc.date.accessioned2023-04-13T23:55:01Z
dc.date.available2023-04-13T23:55:01Z
dc.date.issued2022-10-18
dc.description.abstractBu araştırma, lisans eğitimi sürecinde eğitim ve danışmanlığın, hemşire lik öğrencilerinin mesleki değerleri ile bakım verici rollerine etkisinin belirlen mesi amacıyla yapılmıştır. Boylamsal müdahale çalışması olarak yürütülen araştırma, 50 hemşirelik bölümü öğrencisi ile 2015-2020 yılları arasında tamam lanmıştır. Öğrenciler deney (n=26) ve kontrol (n=24) gruplarına rastgele dağıtıl mış, deney grubunda yer alan öğrencilerin her eğitim-öğretim yılında mesleki değerleri ve bakım verici rollerini geliştirecek etkinliklere katılımı sağlanmıştır. Kontrol grubunda yer alan öğrencilere ise herhangi bir müdahale yapılmamıştır. Araştırmada veriler, öğrencilerin demografik özellikleri, Hemşirelerin Bakım Ve rici Rollerine İlişkin Tutumları Ölçeği ve Revize Edilen Hemşirelerin Mesleki Değerleri Ölçeğini içeren veri toplama formu ile toplanmıştır. Verilerin anali zinde, Mann-Whitney U test, varyans analizi, ki-kare ve Fisher kesin ki-kare test leri kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin bakım verici rollerine ilişkin tutum ve revize edilen mesleki değerleri ölçek toplam puan orta lamalarının dört yılda istatistiksel açıdan anlamlı derecede arttığı görüldü (p<0,05). Öğrencilerin bakım verici rollerine ilişkin tutum ölçek puan ortalama larında deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir fark görülmedi (p>0,05). Öğ rencilerin mesleki değerleri ölçek puan ortalamalarında deney ve kontrol grubu arasında yalnızca ikinci sınıfta anlamlı farklılık olduğu görüldü (p<0,05). Hem şirelik öğrencilerinin bakım verici rollerine ilişkin tutumlarının ve mesleki de ğerleri algılama düzeylerinin dört yıllık lisans eğitimi sürecinde artış gösterdiği belirlendi.
dc.identifier.citationEyi̇kara, E., Baykara, Z., Çalişkan, N., Eyüboğlu, G., Gündüz, C., Doğan, N., Eren, H., Aydogan, S., İskender, M. (2022). Eğitim ve Danışmanlığın Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Değerleri ile Bakım Verici Rollerine Etkisinin Belirlenmesi: Boylamsal Çalışma. Türkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku Tarihi Dergisi, 30(3), 290-298
dc.identifier.doi10.5336/mdethic.2022-90669
dc.identifier.eissn2146-8982
dc.identifier.endpage298
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage290
dc.identifier.trdizin1135825
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1135825/egitim-ve-danismanligin-hemsirelik-ogrencilerinin-mesleki-degerleri-ile-bakim-verici-rollerine-etkisinin-belirlenmesi-boylamsal-calisma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6436
dc.identifier.volume30
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTürkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku Tarihi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleEğitim ve Danışmanlığın Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Değerleri ile Bakım Verici Rollerine Etkisinin Belirlenmesi: Boylamsal Çalışma
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin0e788a5e-8472-4547-b590-6c3adae71465
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery0e788a5e-8472-4547-b590-6c3adae71465

Files