TRDizin:
Bir Simülasyon Olarak Eğitim ve Eğitim Programları

dc.contributor.authorGüliz Kaymakcı
dc.contributor.authorVolkan Duran
dc.contributor.authorAhmet Ünal
dc.date.accessioned2023-04-14T21:39:13Z
dc.date.available2023-04-14T21:39:13Z
dc.date.issued2020-09-01
dc.description.abstractGünümüzdeki en etkili medya kuramcılarından birisi olan Fransız post modern yazar Jean Baudrillard modern kitle iletişimaraçlarının etkisinin diğer teknolojilerin etkisinden daha farklı ve derin olduğunu vurgulamıştır. Baudrillard’a göre, kitleiletişiminin özellikle de televizyon gibi elektronik medyanın gelişi tam da yaşamlarımızın niteliğini değiştirmiştir. Televizyon bizeyalnızca dünyayı göstermez, giderek içinde yaşadığımız dünyanın aslında ne olduğunu belirler. Benzer şekilde, Fransız düşünürJean Baudrillard’ın geliştirdiği “Simülasyon Kuramı” bu olguları kültürel simgesel sistemi anlamada simülakr kavramıylaaçıklamıştır. Buna göre, gerçekliğin “gibiliği” ya da gözükmesi, sosyal yaşamı düzenlemektedir. Simülakr, toplumun kendisini,çevresini nasıl anladığını belirleyen kategorilerle birlikte bir gerçeklik ilkesi sunmaktadır. Simülakrlar statükoyu sürdürmek veyeniden üretmek anlamında kurumsal uygulamalar düzenlemektedir. Simülakr tarihsel olarak yavaş yavaş gelişir. Baudrillard,“Simulacra and Simulation” adlı eserinde eğitimin olmadığını sadece ileri kapitalizmde doğabilecek eşitsizlikleri maskeleyen bireğitim simülasyonu olduğunu vurgulamıştır. Bu bağlamda “eğitim programları bir simülakr olarak ele alınabilir mi?” sorusu buçalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Araştırmada önce Baudrillard felsefesi incelenecektir. İkinci aşamada ise eğitimdeprogram geliştirmede ihtiyaç analizi açısından Baudrillard’ın görüşleri ele alınacaktır. Üçüncü aşamada ise programgeliştirmenin ekonomik, sosyal ve felsefi temelleri açısından Baudrillard’ın görüşleri ele alınacaktır. Son olarak ise programgeliştirme modelleri açısından Baudrillard’ın görüşleri incelenecektir. Çalışma sonuçları literatürle tartışıldıktan sonra konuylailgili öneriler belirtilmiştir.
dc.identifier.citationKaymakci, G., Duran, V., Ünal, A. (2020). Bir Simülasyon Olarak Eğitim ve Eğitim Programları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1583-1599
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.3929
dc.identifier.eissn2147-9844
dc.identifier.endpage1599
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage1583
dc.identifier.trdizin389233
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/389233/bir-simulasyon-olarak-egitim-ve-egitim-programlari
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7156
dc.identifier.volume28
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleBir Simülasyon Olarak Eğitim ve Eğitim Programları
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin5c608dc4-0890-4ba5-967b-b2441978aa0a
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery5c608dc4-0890-4ba5-967b-b2441978aa0a

Files