TRDizin:
Destinasyon İmajı ve Ziyaretçi Memnuniyetinin Destinasyon Aidiyeti Üzerine Etkisi

dc.contributor.authorİrfan MISIRLI
dc.contributor.authorMustafa Taylan DAĞISTAN
dc.date.accessioned2023-04-14T21:25:08Z
dc.date.available2023-04-14T21:25:08Z
dc.date.issued2021-06-01
dc.description.abstractBu araştırmada destinasyon imajı, ziyaretçi memnuniyeti ve destinasyon aidiyeti arasındaki ilişkilerin birçok analizin bir defada yapıldığı yapısal eşitlik modellemesi ile araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda alanyazındaki çalışmalardan hareketle bir model geliştirilmiştir. Geliştirilen modeli test edebilmek için 15 Haziran-25 Ağustos 2018 tarihleri arasında Kırşehir ilinin Kaman ilçesini ziyaret eden ziyaretçiler arasından kolayda örnekleme yöntemi ile 716 ziyaretçiye yüz yüze anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler SPSS 22.0 ve Lisrel 8.72 programları ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre destinasyon imajı faktörlerinden destinasyon markasının, ziyaretçi memnuniyeti ve destinasyon aidiyeti üzerine herhangi bir etkisinin olmadığı görülürken, eğlence ile doğa ve kültür faktörlerinin ziyaretçi memnuniyeti ve destinasyon aidiyeti üzerine etkisinin olduğu tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationMisirli, İ., Dağistan, M. (2021). Destinasyon İmajı ve Ziyaretçi Memnuniyetinin Destinasyon Aidiyeti Üzerine Etkisi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(2), 537-567
dc.identifier.doi10.18074/ckuiibfd.839988
dc.identifier.eissn2147-4206
dc.identifier.endpage567
dc.identifier.issn1308-5549
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage537
dc.identifier.trdizin1118720
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1118720/destinasyon-imaji-ve-ziyaretci-memnuniyetinin-destinasyon-aidiyeti-uzerine-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6886
dc.identifier.volume11
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofÇankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleDestinasyon İmajı ve Ziyaretçi Memnuniyetinin Destinasyon Aidiyeti Üzerine Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin6d7b3e89-828f-4242-860c-358fa9d45159
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery6d7b3e89-828f-4242-860c-358fa9d45159

Files