TRDizin:
SOSYAL MEDYANIN ÇEVRİMİÇİ SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİNDE TEKNOLOJİ KULLANIM DÜZEYİNİN ARACI ROLÜ

dc.contributor.authorÖzbey, K.Y.
dc.contributor.authorÇavdar, E.
dc.date.accessioned2024-07-12T07:35:49Z
dc.date.available2024-07-12T07:35:49Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractAlanyazında sosyal medya kullanımının ve teknoloji kullanım düzeyinin çevrimiçi satın alama davranışını pozitif yönde etkilediğini belirten çalışmalar dikkat çekmektedir. Bu çalışmada sosyal medya kullanımının teknoloji kullanım sıklığını ve teknoloji kullanım düzeyini etkileyebileceği göz önüne alınarak sosyal medya kullanımının çevrimiçi satın alama davranışına olan etkisinde teknoloji kullanım düzeyinin aracı rolü araştırılmıştır. Bu amaçla Process Makro 4.2 (Model 4) kullanılarak analizler gerçekleştirilmiştir. Online olarak uygulanan anket verileri değerlendirilmiş ve 409 katılımcının verisi analize dahil edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda sosyal medya kullanımının çevrimiçi satın alma davranışını anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir. Teknoloji kullanım düzeyinin de çevrimiçi satın alma davranışını anlamlı olarak etkilediği görülmüştür. Yapılan aracılık testi sonucunda ise sosyal medya kullanımının çevrimiçi satın alma davranışı üzerindeki etkisinde teknoloji kullanım düzeyinin güçlü aracılık etkisi olduğu saptanmıştır.
dc.identifier.citationÖzbey, K., Çavdar, E. (2024). SOSYAL MEDYANIN ÇEVRİMİÇİ SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİNDE TEKNOLOJİ KULLANIM DÜZEYİNİN ARACI ROLÜ. KAFKAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ , 15(29), 97-128
dc.identifier.doi10.36543/kauiibfd.2024.005
dc.identifier.eissn2149-9136
dc.identifier.endpage128
dc.identifier.issn1309-4289
dc.identifier.issue29
dc.identifier.startpage97
dc.identifier.trdizin1245048
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1245048/sosyal-medyanin-cevrimici-satin-alma-niyetine-etkisinde-teknoloji-kullanim-duzeyinin-araci-rolu
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/33384
dc.identifier.volume15
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKAFKAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSosyal medya, Çevrimiçi satın alma, satın alma niyeti, teknoloji
dc.titleSOSYAL MEDYANIN ÇEVRİMİÇİ SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİNDE TEKNOLOJİ KULLANIM DÜZEYİNİN ARACI ROLÜ
dc.typearticle
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files