TRDizin:
TURİZMDE KÜRESEL ETİK KODLARIN UYGULANMA DÜZEYLERİ: TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Etik, insanların değerlere dayalı kararlar verdiği bir süreçtir. Herkesin kendi değerlerine bağlıolarak, çeşitli durumları yorumladığı ve tepki verdiği içsel ve öznel bir dünyası vardır. DünyaTurizm Örgütünün 1 Ekim 1999 tarihinde; hızla gelişmekte ve artış gösteren uluslararası turistikhareketliliğin marka varış noktaları için en fazla yararı sağlaması ve bu faaliyetlerin ortayaçıkaracağı olumsuz çevresel ve kültürel sorunların en aza indirilmesi amacıyla turizmde küreseletik kodları bildirgesini kabul etmiştir. Bu çalışma temel olarak lisans düzeyinde turizm eğitimialan yükseköğretim öğrencilerinin turizmde küresel etik kodların uygulanma düzeylerinialgılamalarının belirlenmesi ve bu turizmde küresel etik kodların uygulanma düzeylerinialgılamalarının, yaş cinsiyet, uyruk ve etik kodları duyma durumuna bağlı olarak farklık gösteripgöstermediğini tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu kapsamda Kastamonu ÜniversitesiTurizm Fakültesinde öğrenim görmekte olan lisans öğrencilerine yüz-yüze, bırak-toplayaklaşımlarının uygulandığı bir yöntem ile anket uygulanmıştır ve toplanan veriler SPSS 22 ileanaliz edilmiştir. Elde edilen analiz sonuçlarına göre öğrencilerin en fazla uygulanan olarak“Turizm hareketinde özgürlük” faktörünü gördüğünü, en az uygulanan olarak da “TurizmSektöründe Çalışanların ve Girişimcilerin Hakları” faktörünü görmüşlerdir. Diğer yandanöğrencilerin cinsiyetleri, yaşları, uyrukları ve etik ilkeleri daha önce duyma durumlarına bağlıolarak, turizmde küresel etik kodların uygulanma düzeylerini farklı değerlendirdikleri tespitedilmiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Koçoğlu, C., Avci, M. (2018). TURİZMDE KÜRESEL ETİK KODLARIN UYGULANMA DÜZEYLERİ: TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Manas Journal of Social Studies, 7(1), 539-554

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals