TRDizin:
A comparative analysis of numbers and biology content domains between Turkey and the USA

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışma TIMSS' de Türkiye' den ve Amerika'dan katılan öğrenciler arasında başarı farkının en fazla olduğu Sayılar ve Biyoloji öğrenme alanlarının içeriklerinin Türkiye ve Amerika programlarında karşılaştırılmalı analizini amaçlamaktadır. Türk ve Amerika (New York State) ilköğretim programlarının incelenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Karşılaştırmalı analizde TIMSS 2007'de bulunan sayılar ve biyoloji öğrenme alanları için Türkiye'de uygulanan Matematik Dersi Öğretim Programı ve Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ile Amerika için NYS Matematik ve Fen eğitimi öğrenme kazanımları belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçları TIMSS'de bulunan sayılar ve biyoloji öğrenme alanlarına ait kazanımların varlığının, dağılımının ve vurgulanmasının Türkiye'deki ve Amerika'daki programlarda farklı olduğunu göstermektedir. Bu tür farklılıkların uluslararası sınavlar için öğrencilerin başarılarında ve ülkelerin sıralanmalarında nasıl rol oynadığı üzerinde tartışılmıştır.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

İnci̇kabi, L., Özgelen, S., Tjoe, H. (2012). A comparative analysis of numbers and biology content domains between Turkey and the USA. International Journal of Environmental and Science Education (elektronik), 7(4), 523-536

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals