TRDizin:
Kentsel Toplu Taşıma Aktörleri Üzerinde Yeni Bir Regülasyon Mekanizması: Mesleki Yeterlilik Sistemi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu makale, ulusal ve uluslararası meslek standartlarını temel alarak, teknik ve meslekî alanlarda denetim, kontrol, ölçme-değerlendirme ve personel belgelendir- me faaliyetlerini yürüten Mesleki Yeterlilik Kurumunun (MYK), kentsel toplu taşıma aktörleri üzerinde yeni bir regülasyon mekanizması haline gelmesinin, bir taraftan merkezi yönetim kurumlarının kentsel kamusal hizmetlerdeki sorunların çözümüne ilişkin müdahalelerini, bir taraftan ise regülasyon ve düzenleme aracılığıyla kent içi toplu taşıma işletmeleri üzerinde hakim bir aktöre dönüşümünü ele almaktadır. Çalış- mada, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına bağlı Mesleki Yeterlilik Kurumu ko- ordinasyonunda çoklu aktör yapısı ile iş piyasasının ve eğitim kurumlarının öncelikli ihtiyaçları dâhilinde oluşturulan meslek standartları ışığında, kent içi toplu taşıma hizmetlerinin mesleki manada ölçme-değerlendirme ve personel belgelendirme süre- cinin irdelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma, hem kentsel toplu taşıma hizmetlerinde yaşanan sorunun öncelikli muhatabı konumundaki kent içi ulaşım personelinin mes- leki standartlaşmasının kentsel politikalara yansıması, hem de kentsel ulaşım karar mekanizmaları, aktör yapıları ve regülasyon kurumları açısından yeni bir bakış açısı sunmayı hedeflemektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Aktepe, E. (2021). Kentsel Toplu Taşıma Aktörleri Üzerinde Yeni Bir Regülasyon Mekanizması: Mesleki Yeterlilik Sistemi. Çağdaş Yerel Yönetimler, 30(4), 61-84

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals