TRDizin:
Ben O Değilim Filminde Başkası’nın Varoluşçu Görüntüsü

dc.contributor.authorSarper Bütev
dc.date.accessioned2023-04-14T23:00:15Z
dc.date.available2023-04-14T23:00:15Z
dc.date.issued2017-12-01
dc.description.abstractTayfun Pirselimoğlu Ben O Değilim (2014) filminde, başkasının yerine geçen biradamın gerçekdışı deneyimi üzerinden varoluşçu felsefenin gözde temalarından birisi olan öteki ya da başkası sorununu Kara Film türüne özgü kimi motifleri kendi niyetleri doğrultusunda dönüştürerek işledi. Düşünür Emmanuel Mounier’e göre, klasik felsefenin başkası temasını garip biçimde hasıraltı ettiği yerde başkası teması varoluşçu felsefenin en önemli fetihlerinden bir olmuştu (1986: 138). Pirselimoğlu da bir başkası olma temasının en büyük takıntılarından biri olduğunu söylemişti1. Dolayısıyla bu yazı Ben O Değilim’de görüntüleşen “başkası imgesi” ile varoluşçuluğun en gözde temalarından biri olan “başkası teması” arasında ne türden bir bağlantı kurulabileceğini araştırıyor.
dc.identifier.citationBütev, S. (2017). Ben O Değilim Filminde Başkası’nın Varoluşçu Görüntüsü. SineFilozofi, 2(3), 3-34
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2547-9458
dc.identifier.endpage34
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage3
dc.identifier.trdizin368236
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/368236/ben-o-degilim-filminde-baskasinin-varoluscu-goruntusu
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7895
dc.identifier.volume2
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofSineFilozofi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleBen O Değilim Filminde Başkası’nın Varoluşçu Görüntüsü
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files