TRDizin:
Solfej Derslerinde Ritim ve Ses Öğeleri Ayrıştırılmış Aralık Odaklı Çalışmaların Performansa Etkileri

dc.contributor.authorElçin ERGİN TALAKA
dc.date.accessioned2023-07-13T22:11:43Z
dc.date.available2023-07-13T22:11:43Z
dc.date.issued2023-06-15
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, solfej okumada ritim ve ses öğelerini ayırarak ve aralık bağlantılarını kullanarak çalışmanın solfej okuma performansına etkilerini belirlemektir. Nicel yöntemlerden deneysel desen ile yürütülmüş çalışmada ön test- son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırma, Batı Karadeniz bölgesinde bir üniversitede müzik eğitimi almakta olan 16 kişilik lisans 2. Sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiş ve öğrenciler gruplara yansız atama yolu ile atanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Özdemir (2012)’in solfej okuma performans testi kullanılmıştır. 10 hafta süren deneysel süreç sonunda elde edilen veriler parametrik olmayan testler ile analiz edilmiştir. Gruplar içi ve gruplar arası beceri düzeyleri Mann Whitney- U (U= 5.000; z=-2.848; p= .004; r= 0.71) ve Wilcoxon işaretli sıralar testi (z=-2.670; p .05) ile belirlenmiş ve araştırma sonucunda yapılan deneysel işlemin deney grubu lehine anlamlı farklılık yarattığı sonucuna ulaşılmıştır (p<.05).
dc.identifier.citationTalaka, E. (2023). Solfej Derslerinde Ritim ve Ses Öğeleri Ayrıştırılmış Aralık Odaklı Çalışmaların Performansa Etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 747-761
dc.identifier.doi10.17240/aibuefd.2023..-1165108
dc.identifier.eissn2148-4929
dc.identifier.endpage761
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage747
dc.identifier.trdizin1184535
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1184535/solfej-derslerinde-ritim-ve-ses-ogeleri-ayristirilmis-aralik-odakli-calismalarin-performansa-etkileri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/16143
dc.identifier.volume23
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSolfej Derslerinde Ritim ve Ses Öğeleri Ayrıştırılmış Aralık Odaklı Çalışmaların Performansa Etkileri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin9ed284ad-b82e-4345-b1ae-d36bd0f1cabd
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery9ed284ad-b82e-4345-b1ae-d36bd0f1cabd

Files