TRDizin: SORGULAMAYA DAYALI BİR FEN ETKİNLİĞİ: YÜZME-BATMA VEASKIDA KALMA
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Sorgulamaya dayalı öğrenme, güncel fen eğitim sistemlerinin temelinde yer alan ve öğrencilerin bilim insanları gibi araştırmalar yapmasını hedefleyen bir yaklaşımdır. Bu çalışma, öğretmenlerin sınıf uygulamalarında kullanabileceği sorgulamaya dayalı öğrenme etkinliği geliştirmeyi ve bu etkinliklerin kullanımı konusunda öğretmelere örnek teşkil etmeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda balıkların solunum sistemleri ile ilgili bilimsel kavramları temele alan bazı araştırma becerilerinin bulunduğu bir etkinlik geliştirilmiştir. Geliştirilen etkinlik bir devlet okulunun 7. sınıf düzeyinde 2 ders saatinde uygulanmıştır. Uygulama sırasında elde edilen sınıf içi gözlemler, uygulamaya yönelik öğrenci çalışma kâğıtları ve uygulama sonrasında öğretmen ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşme sonuçlarına göre etkinliğin başarı ile uygulandığı görülmüştür. Bu etkinliği; sınıflarında sorgulamaya dayalı öğrenme etkinlikleri yapmak isteyen, öğrencileri için araştırma becerilerini destekleyici materyaller arayan ve aynı zamanda öğrencilerin kavramsal gelişimlerini desteklemek isteyen öğretmenlerin uygulaması önerilmektedir. Etkinliğin genel yapısının ve sorgulamaya dayalıöğrenmenin sınıf içi uygulamalara nasıl dönüştürülebileceğinin açık bir şekilde verilmesinin uygulayıcılara ve alandaki araştırmacılara yol göstereceği düşünülmektedir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Kaya, G., Avan, Ç. (2020). SORGULAMAYA DAYALI BİR FEN ETKİNLİĞİ: YÜZME-BATMA VEASKIDA KALMA. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 10(2), 112-126
