TRDizin:
Matematik Öğretmen Adaylarının Tek ve İki Değişkenli Fonksiyonlarda Limit Konusunda Sahip Oldukları Kavram Bilgileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi*

dc.contributor.authorZiya ARGÜN
dc.contributor.authorAbdullah Çağrı BİBER
dc.date.accessioned2023-04-14T23:20:41Z
dc.date.available2023-04-14T23:20:41Z
dc.date.issued2015-06-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının tek değişkenli fonksiyonların limiti kavramı hakkında sahip oldukları kavram bilgileri yardımı ile iki değişkenli fonksiyonlarda limit kavramını nasıl yapılandırdıklarını araştırmak ve bu süreçte soyutlamaların ve genellemelerin nasıl geliştiğini tespit etmektir. Bu amaçla bir devlet üniversitesinin matematik öğretmenliği 1. ve 2. sınıfında öğrenim gören 37 öğrenciye açık uçlu sorulardan oluşan bir yazılı anket uygulanmış, daha sonra aralarından seçilen 13 aday ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yürütülmüştür. Araştırma iki aşamadan oluşmaktadır. Araştırmanın amacı doğrultusunda önce adayların tek değişkenli fonksiyonların, ikinci aşamada ise adayların iki değişkenli fonksiyonların limiti hakkındaki kavram imajları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmada adayların ilgili konular hakkında edindikleri 3 kazanıma ilişkin karşılaştırmalara yer verilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, adayların tek değişkenli fonksiyonların limiti hakkındaki bilgileri ile daha çok genişlemeye yönelik genellemeler yaparak iki değişkenli fonksiyonlarda limit kavramını yapılandırdıkları, ancak yeniden yapılandırmaya yönelik genelleme gerektiren süreçlerde yeterince başarılı olamadıkları gözlemlenmiştir. Bu yüzden derslerde iki değişkenli fonksiyonlarda limit kavramı işlenirken özellikle yeniden yapılandırmaya yönelik genelleme gerektiren kısımlar üzerinde yoğunlaşılmalıdır.
dc.identifier.citationArgün, Z., Bi̇ber, A. (2015). Matematik Öğretmen Adaylarının Tek ve İki Değişkenli Fonksiyonlarda Limit Konusunda Sahip Oldukları Kavram Bilgileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi*. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 501-515
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn1308-7177
dc.identifier.endpage515
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage501
dc.identifier.trdizin195026
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/195026/matematik-ogretmen-adaylarinin-tek-ve-iki-degiskenli-fonksiyonlarda-limit-konusunda-sahip-olduklari-kavram-bilgileri-arasindaki-iliskilerin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8273
dc.identifier.volume4
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleMatematik Öğretmen Adaylarının Tek ve İki Değişkenli Fonksiyonlarda Limit Konusunda Sahip Oldukları Kavram Bilgileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi*
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files