TRDizin:
OKUL YÖNETİCİLERİNİN OKUL GÜVENLİĞİNE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: KASTAMONU İLİ ÖRNEĞİ

dc.contributor.authorAdem BARIŞ
dc.contributor.authorHüseyin YOLCU
dc.date.accessioned2023-04-14T22:15:01Z
dc.date.available2023-04-14T22:15:01Z
dc.date.issued2019-04-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı kamu ilkokul, ortaokul ve ortaöğretimokullarında görev yapan okul yöneticilerinin okul güvenliğine ilişkinalgılarının ortaya konulmasıdır. Araştırma tarama modelinde açıklayıcıbir araştırmadır. Araştırmanın çalışma evrenini 2016-2017 öğretimyılında Kastamonu merkez ve bağlı ilçelerindeki kamu ilkokul, ortaokulve ortaöğretim okullarında görev yapan 290 okul yöneticioluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel BilgiFormu ve Kıral ve Yıldız (2016) tarafından geliştirilen “Okul GüvenliğiÖlçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın verileri farklı öğretim düzeyindegörev yapan 214 üzerinden elde edilmiştir. Araştırmanın çalışmaevrenini oluşturan okul yöneticilerinin sayısının ulaşılabilir büyüklükteolduğu göz önünde bulundurularak evrenden örneklem alma yolunagidilmemiştirAraştırmada, okul yöneticilerinin hizmetiçi seminere katılmadurumu, görev süresi, okuldaki görev süresi, mesleki kıdem, okul türü,erkek öğrenci sayısı, toplam öğrenci sayısı, ücretli öğretmen sayısı, okulbahçesi durumu, yardımcı personel sayısı, derslik sayısı, kat sayısı ileokul güvenliğinin alt boyutları arasında anlamlı farklılık bulunduğusaptanmıştır. Araştırmada okul yöneticilerinin okul güvenliği algıları kızöğrenci sayısı, sözleşmeli öğretmen sayısı, kamera sistemi durumudeğişkenlerinin okul yöneticilerinin okul güvenliği algısı üzerindeherhangi bir etkisi olmadığı ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlardoğrultusunda daha sonra yapılacak araştırmalara yol göstermesibakımından, okul güvenliğinin okul başarısı, okul iklimi, okul tercihi gibi faktörleri ortaya çıkaracak değişkenler açısından değerlendirildiğiaraştırmaların yapılmasının uygun olduğu düşünülmektedir.
dc.identifier.citationBariş, A., Yolcu, H. (2019). OKUL YÖNETİCİLERİNİN OKUL GÜVENLİĞİNE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: KASTAMONU İLİ ÖRNEĞİ. Turkish Studies (Elektronik), 14(4), 2117-2145
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.22960
dc.identifier.eissn1308-2140
dc.identifier.endpage2145
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage2117
dc.identifier.trdizin352806
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/352806/okul-yoneticilerinin-okul-guvenligine-iliskin-algilarinin-degerlendirilmesi-kastamonu-ili-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7424
dc.identifier.volume14
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOKUL YÖNETİCİLERİNİN OKUL GÜVENLİĞİNE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: KASTAMONU İLİ ÖRNEĞİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin1919ea80-1968-497f-89bd-0adbb7800174
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery1919ea80-1968-497f-89bd-0adbb7800174

Files