TRDizin:
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE EĞİTİCİ FİLMLERİN KULLANILMASINA İLİŞKİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ DENEYİMLERİ

dc.contributor.authorEmine KARASU AVCI
dc.contributor.authorMelike FAİZ
dc.date.accessioned2023-04-14T20:04:28Z
dc.date.available2023-04-14T20:04:28Z
dc.date.issued2021-01-01
dc.description.abstractEğitici filmler, eğitim içerikli olarak hazırlanan filmlerdir. Bu filmler eğitim ortamlarını, eğitim yöneticilerini, öğretmenleri, öğrencileri ve velileri çok yönlü olarak ele almaktadır. Eğitici filmlerin öğretmen eğitiminde yararlanılabilecek bir kaynak olduğu bilinmektedir. Bu yönüyle filmler henüz mesleğe başlamamış öğretmen adaylarına eğitim-öğretim ortamlarını tanıtacak ve adaylarda mesleğe yönelik tutum ve yaklaşımlar geliştirecektir. Bu araştırmanın amacı, öğretmen eğitiminde eğitici filmlerin kullanılmasına ilişkin Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının deneyimlerini ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma modellerinden fenomenoloji olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz döneminde bir devlet üniversitesinin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı’nda öğrenim görmekte olan ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 17 adet 2.sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Öğretim İlke ve Yöntemleri dersi kapsamında adaylara öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ve yaklaşımlar kazandırmak amacıyla 6 film izletilmiştir. Adaylardan öğretmen eğitiminde eğitici filmlerin kullanılmasına ilişkin anket yoluyla veriler elde edilmiştir. Eğitici filmlerin öğrenciye yaklaşım konusunda adaylara öğrencilerin bireysel farklılıklarının olduğunu fark etmeyi ve öğrencilerle doğru iletişim kurmayı sağladığı; çağdaş ve yenilikçi bir anlayışa sahip olmayı ve öğretmenin öğrenci ile etkili iletişim kurmayı sağladığı; öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ve davranış kazandırıcı olduğu ve öğrenciye yaklaşım açısından katkı sağlayıcı olduğu tespit edilmiştir. Sosyal Bilgiler derslerinde filmlerin kullanılmasının ise öğrencilerin öğrenmesini destekleyici olması yönüyle önemsemektedirler.
dc.identifier.citationAvci, E., Fai̇z, M. (2021). ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE EĞİTİCİ FİLMLERİN KULLANILMASINA İLİŞKİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ DENEYİMLERİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(58), 390-416
dc.identifier.doi10.21764/maeuefd.605016
dc.identifier.eissn2146-5983
dc.identifier.endpage416
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.issue58
dc.identifier.startpage390
dc.identifier.trdizin525085
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/525085/ogretmen-egitiminde-egitici-filmlerin-kullanilmasina-iliskin-sosyal-bilgiler-ogretmen-adaylarinin-deneyimleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6557
dc.identifier.volume1
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE EĞİTİCİ FİLMLERİN KULLANILMASINA İLİŞKİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ DENEYİMLERİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizinaa867793-3f53-448b-8f0f-24252dbe761c
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryaa867793-3f53-448b-8f0f-24252dbe761c

Files