TRDizin:
Dönüşümsel Öğrenme Kuramına Dayalı Çevre Eğitiminin Çevre Sorunlarına Yönelik Tutum ve Duyarlılığa Etkisi

dc.contributor.authorGökhan UYANIK
dc.date.accessioned2023-04-14T23:14:54Z
dc.date.available2023-04-14T23:14:54Z
dc.date.issued2016-12-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, dönüşümsel öğrenme kuramına dayalı çevre eğitiminin sınıf öğretmeni adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumlarına ve çevreye duyarlı davranışlarına etkisini araştırmaktır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılı güz döneminde, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği A.B.D. lisans programında dördüncü sınıf düzeyinde iki farklı şubede öğrenim gören toplam 47 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Şubelerden biri deney (N=24), diğeri kontrol (N=23) grubu olarak rasgele belirlenmiştir. Deney grubunda dersler dönüşümsel öğrenme kuramına dayalı olarak işlenmiştir. Kontrol grubunda ise geleneksel yöntem ile ders işlenmiştir. Verilerin toplanmasında Şama (2003) tarafından geliştirilen çevre sorunlarına yönelik tutum ölçeği ve Çimen (2013) tarafından geliştirilen çevreye duyarlı davranış ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız t-testi uygulanmış ve Pearson Korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Araştırmanın sonunda, dönüşümsel öğrenme kuramına dayalı çevre eğitiminin uygulandığı deney grubunun, hem çevre sorunlarına yönelik tutum ölçeği hem de çevreye duyarlı davranış ölçeği son-test puanlarının, kontrol grubunun son-test puanlarından istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte, deney grubunun çevre sorunlarına yönelik tutum ölçeği ile çevreye duyarlı davranış ölçeği son-test puanları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre, dönüşümsel öğrenme kuramına dayalı çevre eğitiminin, çevre sorunlarına yönelik olumlu tutum ve çevreye duyarlı davranışların geliştirilmesinde etkili olduğu söylenebilir
dc.identifier.citationUyanik, G. (2016). Dönüşümsel Öğrenme Kuramına Dayalı Çevre Eğitiminin Çevre Sorunlarına Yönelik Tutum ve Duyarlılığa Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 760-784
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn1305-2020
dc.identifier.endpage784
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage760
dc.identifier.trdizin215408
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/215408/donusumsel-ogrenme-kuramina-dayali-cevre-egitiminin-cevre-sorunlarina-yonelik-tutum-ve-duyarliliga-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8159
dc.identifier.volume13
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleDönüşümsel Öğrenme Kuramına Dayalı Çevre Eğitiminin Çevre Sorunlarına Yönelik Tutum ve Duyarlılığa Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files