TRDizin:
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi1

dc.contributor.authorEbru ÇEVİK EZBERCİ
dc.contributor.authorMehmet Altan KURNAZ
dc.contributor.authorBircan ÜNLÜ
dc.date.accessioned2023-04-14T23:14:29Z
dc.date.available2023-04-14T23:14:29Z
dc.date.issued2016-01-01
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi İlköğretim bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının duygusal zekâlarıyla öğrenim gördükleri programın öğretim türü ve sınıf düzeyi arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Schutte Duygusal Zekâ Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılı güz döneminde Batı Karadeniz bölgesindeki bir üniversitenin Okul Öncesi Öğretmenliği programının 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim görmekte olan 279 normal öğretim, 299 ikinci öğretim olmak üzere toplam 578 öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, duygusal zekâ toplam puan ortalamaları ve faktörlerinden alınan toplam puan ortalamalarıyla öğretim türü arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Sınıf düzeyi açısından normal öğretimde öğrenim gören öğretmen adaylarının iyimserlik, duyguların değerlendirilmesi, duyguların kullanımı faktörleri ve duygusal zekâ toplam puan ortalamalarına göre farklılık olup olmadığını belirlemeye yönelik yapılan analiz sonucunda, iyimserlik, duyguların kullanımı faktörleri ve duygusal zekâ toplam puan ortalamalarında üçüncü ve dördüncü sınıflar arasında üçüncü sınıf lehine (p<0.05) anlamlı farklılık bulunmuştur. Çalışma sonucunda, daha büyük örneklemler üzerinde farklı programlarda öğrenim gören öğretmen adayları dikkate alınarak başka araştırmaların yapılabileceği, ayrıca öğretmen adaylarının duygusal zekâ yetilerini geliştirici sınıf ortamlarının tasarlanabileceği önerilmektedir.
dc.identifier.citationEzberci̇ Çevi̇k, E., Kurnaz, M., Ünlü, B. (2016). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi1. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2425-2438
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage2438
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue5
dc.identifier.startpage2425
dc.identifier.trdizin216522
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/216522/okul-oncesi-ogretmen-adaylarinin-duygusal-zekalarinin-cesitli-degiskenler-acisindan-incelenmesi1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8150
dc.identifier.volume24
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOkul Öncesi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi1
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files