TRDizin:
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PARALELKENARI AYIRT ETME BİÇİMLERİ: AŞIRI ÖZELLEME VE AŞIRI GENELLEME

dc.contributor.authorFadime ULUSOY
dc.contributor.authorErdinç ÇAKIROĞLU
dc.date.accessioned2023-04-14T23:10:17Z
dc.date.available2023-04-14T23:10:17Z
dc.date.issued2017-03-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin paralelkenarı ayırt etme biçimlerini ve bu süreçte yaşadıkları yanılgıları ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda, farklı başarı düzeyinde yer alan on sekiz yedinci sınıf öğrencisi ile bireysel klinik görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Klinik görüşmelerde öğrencilerden sırasıyla sözel ve yazılı olarak paralelkenar tanımını yapması, farklı paralelkenar örnekleri çizmesi ve örnek olan ve olmayan şekiller arasından paralelkenar olan şekilleri belirlemesi istenmiştir. Veriler detaylı bir alan yazın taraması sonrası oluşturulan dört temel tema altında analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğrencilerin paralelkenar ile ilgili örnek uzayları üzerinde hiyerarşik olmayan veya kısmi hiyerarşik özellikte olan prototip örneklerin önemli etkileri olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bu etkiyle, öğrenciler paralelkenar örneği olan durumların örnek teşkil etmediğini düşünerek aşırı özelleme hatası sergilemiştir. Diğer taraftan, sonuçlar öğrencilerin paralelkenar örneği olmayan şekillere paralelkenar muamelesi yaptıklarını ve bu nedenle aşırı genelleme hataları sergilediklerini ortaya çıkarmıştır.
dc.identifier.citationUlusoy, F., Çakiroğlu, E. (2017). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PARALELKENARI AYIRT ETME BİÇİMLERİ: AŞIRI ÖZELLEME VE AŞIRI GENELLEME. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 457-475
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2148-4929
dc.identifier.endpage475
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage457
dc.identifier.trdizin225515
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/225515/ortaokul-ogrencilerinin-paralelkenari-ayirt-etme-bicimleri-asiri-ozelleme-ve-asiri-genelleme
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8065
dc.identifier.volume17
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PARALELKENARI AYIRT ETME BİÇİMLERİ: AŞIRI ÖZELLEME VE AŞIRI GENELLEME
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files