TRDizin: Terörizmle Mücadele Mükemmeliyet Merkezi
No Thumbnail Available
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Type
RESEARCH
Access
info:eu-repo/semantics/openAccess
Publication Status
Metrikler
Total Views
10
Total Downloads
0
Abstract
Bu araştırmada, pandemi sürecindeki uzaktan eğitim faaliyetlerine ve COVID-19’a farklı bir bakış açısı ile
yaklaşılması amaçlanmıştır. Alanyazında bulunan birçok çalışmanın tek bir veri toplama aracı ya da sınırlı sayıda
veri ile hazırlandığı görülmektedir. Bu kapsamda veri çeşitlemesi yapılarak farklı bir bakış açısı getirilmesi
düşünülmüştür. Araştırmada temel karma yöntem desenlerinden birleştirme (çeşitleme) deseni kullanılmıştır.
Araştırmaya Türkiye’de bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde 2020- 2021 akademik yılında öğrenim gören
9 farklı bölümde ve 4 farklı sınıf düzeyinde bulunan 865 öğretmen adayı katılmıştır. Bu araştırma, Kastamonu
Üniversitesi Etik Kurulu'nun 25.03.2021 tarih ve 1 numaralı toplantısında alınan 96 sayılı kararı ile etik kurul
iznine sahiptir. Araştırmada veri toplama aracı olarak metafor uygulaması, kelime ilişkilendirme testi, yarı
yapılandırılmış görüşme ve araştırmacılar tarafından hazırlanan 20 soruluk bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilen
veriler betimsel, içerik ve çıkarımsal istatistik yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda 7
farklı kategori ve toplam 153 farklı metafor saptanmıştır. Kelime ilişkilendirme testi sonucunda 6 ana kavram ve
toplam 46 alt kavram oluşmuştur. Yarı yapılandırılmış görüşme ve ölçek sonuçları öğretmen adaylarının teknik
altyapı, ölçme-değerlendirme ve uzaktan eğitim sürecine yönelik tutumlarının düşük olduğunu ve memnuniyet
oranlarının beklentilerinin altında çıktığını göstermektedir.
Date
2021-02-01
Publisher
Description
Keywords
Citation
Ayyildiz, P., Yilmaz, A. (2021). Terörizmle Mücadele Mükemmeliyet Merkezi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(6), 1631-1650