TRDizin:
Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve İletişim Becerileri ile İlişkili Faktörlerin Değerlendirilmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Amaç: Bu araştırma hemşirelikyüksekokulu öğrencilerinin iletişimbecerilerini değerlendirmek ve iletişim becerileri ile ilişkilifaktörleri belirlemek amacıylaplanlandı.Yöntem: Kesitsel tipteki bu araştırma Kastamonu'da bir sağlıkyüksekokulunda öğrenimlerini sürdürmekte olan 222 hemşireliköğrencisi üzerinde gerçekleştirildi. Öğrencilerin iletişim becerileriİletişim Becerileri Envanteri kullanılarak değerlendirildi. Verilerinistatistiksel analizi SPSSprogramı kullanılarakyapıldı.Bulgular: Yaş ortalaması 20,96zkl,93 olan araştıma grubunun%80,2'si kız öğrencidir Hemşirelik öğrencilerinin iletişimbecerileri orta düzeyin üstünde saptandı. Öğrencilerin davranışsalve zihinsel iletişim becerileri duygusal iletişim becerilerine göredaha iyi düzeyde bulundu. Bu çalışmada yaş grubu, aile gelir düzeyialgısı, boş zaman aktiviteleriyle meşguliyet durumu (sinema ve sporgibi), iletişim konusunda eğitim alma durumu ve iletişimbecerilerine ilişkin bireysel algı gibi değişkenlere göre iletişimbecerileri puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farkbelirlendi Q)<0, 05).Sonuç: Müfredatprogramlarının hemşirelik öğrencilerinin iletişimbecerilerini geliştirecek yönde zenginleştirilmesi, uygulamalıeğitim süresince öğrencilerin iletişim becerilerini destekleyenortamların oluşturulması, klinik vaka tartışmaları ve senaryoçalışmaları ile iletişim becerilerinin desteklenmesi önerilmektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Kaş Güner, C., Akin, S. (2016). Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve İletişim Becerileri ile İlişkili Faktörlerin Değerlendirilmesi. Sağlık ve Toplum, 26(2), 47-60

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals