TRDizin:
Tüketicilerin Akar Banda Yönelik Algısının Sağlıklı Beslenme ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi

dc.contributor.authorÖzge ÇAYLAK DÖNMEZ
dc.contributor.authorBurhan SEVİM
dc.date.accessioned2023-05-21T10:07:24Z
dc.date.available2023-05-21T10:07:24Z
dc.date.issued2023-03-29
dc.description.abstractİletişim teknolojisinde yaşanan gelişmeler reklamları çeşitlendirmekte ve sayısını arttırmaktadır. Bu artış genellikle gıda reklamlarında görülmektedir. Gıda reklamları çocukların beslenme alışkanlıklarını etkileyen unsurların başında gelmektedir. Çocuklar, deneyimsiz olmaları sebebiyle reklamlarda verilen ürünleri tüketme eğilimi göstermektedirler. Sağlıksız, yüksek kalorili ve düşük besin içerikli gıdalar obezite ve hareketsizlik gibi sorunlara yol açmaktadır. Televizyonda yayımlanan gıda reklamlarının çocuklar üzerindeki etkisini azaltmada ve obezite ile mücadelede akar bant mesajları uygulaması kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı çocuklara yönelik olarak başlayan akar bant uygulamasının satın alma niyeti ve sağlıklı beslenme üzerine etkisini ölçmektir. Bu kapsamda, Adana ili merkez ilçelerinde ikamet eden, 18 yaş altı çocuğa sahip 393 aileye anket uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, akar bant mesajlarının sağlıklı beslenme üzerinde etkisi olduğu ve davranışsal niyetin de akar bant mesajlarından etkilediği görülmüştür. Ayrıca, tüketicilerin sağlıklı beslenme isteklerinin satın alma kararını etkilediği tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationDönmez, Ö., Sevi̇m, B. (2023). Tüketicilerin Akar Banda Yönelik Algısının Sağlıklı Beslenme ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 11(1), 261-278
dc.identifier.doi10.21325/jotags.2023.1191
dc.identifier.eissn2147-8775
dc.identifier.endpage278
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage261
dc.identifier.trdizin1161080
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1161080/tuketicilerin-akar-banda-yonelik-algisinin-saglikli-beslenme-ve-satin-alma-niyeti-uzerine-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/15624
dc.identifier.volume11
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofJournal of Tourism and Gastronomy Studies
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleTüketicilerin Akar Banda Yönelik Algısının Sağlıklı Beslenme ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin8966dcec-9b7e-436f-8250-157ba3b45ae2
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery8966dcec-9b7e-436f-8250-157ba3b45ae2

Files