TRDizin:
Müşteri Etkileşiminin Müşteri Sadakatine Etkisinde Müşteri Vatandaşlık Davranışının Aracı Rolü: E-Ticaret Pazaryerleri Üzerine Bir Araştırma

dc.contributor.authorNeslişah ÖZDEMİR
dc.contributor.authorŞerife KAZANCI SUNAOĞLU
dc.date.accessioned2023-09-11T13:38:20Z
dc.date.available2023-09-11T13:38:20Z
dc.date.issued2022-06-01
dc.description.abstractBu araştırmada, müşteri etkileşimi ve müşteri sadakati arasındaki ilişkide müşteri vatandaşlık davranışının aracı rolünün incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda, araştırmanın verisi e-ticaret pazaryeri sitelerinden alışveriş yapan 313 müşteriden çevrimiçi anket yöntemi ile toplanmış ve analizlerde SPSS Process makro kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, müşteri etkileşiminin, müşteri vatandaşlık davranışı ve müşteri sadakati üzerinde olumlu etkisi bulunmaktadır. Bunun yanı sıra, müşteri etkileşimi ile müşteri sadakati arasındaki ilişkide müşteri vatandaşlık davranışının tamamlayıcı aracı rolünün bulunduğu tespit edilmiştir. Bu araştırma, müşteri etkileşiminin sonuçlarını incelemesi yönüyle literatüre katkı sağlamaktadır. Aynı zamanda, müşteri vatandaşlık davranışı ile sadakat arasındaki ilişkiyi ampirik olarak ele alan çalışmalara katkıda bulunmaktadır.
dc.identifier.citationÖzdemi̇r, N., Kazanci Sunaoglu, S. (2022). Müşteri Etkileşiminin Müşteri Sadakatine Etkisinde Müşteri Vatandaşlık Davranışının Aracı Rolü: E-Ticaret Pazaryerleri Üzerine Bir Araştırma. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 14(1), 1-38
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2667-8349
dc.identifier.endpage38
dc.identifier.issn1309-6362
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.trdizin1178577
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1178577/musteri-etkilesiminin-musteri-sadakatine-etkisinde-musteri-vatandaslik-davranisinin-araci-rolu-e-ticaret-pazaryerleri-uzerine-bir-arastirma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/17158
dc.identifier.volume14
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleMüşteri Etkileşiminin Müşteri Sadakatine Etkisinde Müşteri Vatandaşlık Davranışının Aracı Rolü: E-Ticaret Pazaryerleri Üzerine Bir Araştırma
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files