TRDizin:
Öğretmen Adaylarının Modsal Betimleme Kullanımları ve Modsal Betimleme Kullanımına Dair Görüşleri

dc.contributor.authorElif SÖNMEZ
dc.contributor.authorEsra Kabataş MEMİŞ
dc.contributor.authorMuhittin ÖZ
dc.date.accessioned2023-04-14T20:21:59Z
dc.date.available2023-04-14T20:21:59Z
dc.date.issued2021-03-01
dc.description.abstractBu çalışmada öğretmen adaylarının oluşturdukları sorularda çoklu modsal betimlemeleri kullanma durumları ve öğretim sürecinde modsal betimleme kullanımına yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modelinde yürütülen çalışmaya, Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği Bölümlerinden 188 öğretmen adayı katılmıştır. Fen bilimleri öğretmen adayları “Kuvvet ve Hareket”; matematik öğretmen adayları “Fonksiyonlar” konularında üç adet soru hazırlamıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının oluşturacakları sorulardaki modsal betimlemeleri kullanma durumlarını ve öğretim sürecinde modsal betimleme kullanımı hakkındaki görüşlerini ortaya çıkaracak açık uçlu sorulardan oluşan bir anket katılımcılara uygulanmıştır. Verilerin analizi içerik analizi tekniği ile yapılmıştır. Analiz sonucunda, öğretmen sorularının Bloom taksonomisine göre bilişsel olarak hatırlama, anlama ve uygulama seviyelerinde olduğu görülmüştür. Sorularda yazı ve matematiksel ifadelere ağırlık verildiği tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının en önemli gördükleri ve öğretmenlik sürecinde etkili olarak kullanabileceklerini düşündükleri şekil, grafik, diyagram gibi modları sorularında kullanmadıkları dikkat çekmektedir. Öğretmen adayları mod kullanımının öğrencilerde kavramayı, anlamayı, somutlaştırmayı kolaylaştırdığı, derse ilgiyi artırdığı ve bireysel farklılıklar doğrultusunda kullanılmasının öğretim ortamını zenginleştireceğini vurgulamışlardır. Anahtar Kelimeler: Bilimsel okuryazarlık, Bloom taksonomisi, çoklu ortamda öğrenme, modsal betimleme
dc.identifier.citationSönmez, E., Memi̇ş, E., Öz, M. (2021). Öğretmen Adaylarının Modsal Betimleme Kullanımları ve Modsal Betimleme Kullanımına Dair Görüşleri. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 16(32), 277-303
dc.identifier.doi10.35675/befdergi.724366
dc.identifier.eissn2687-3281
dc.identifier.endpage303
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue32
dc.identifier.startpage277
dc.identifier.trdizin506947
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/506947/ogretmen-adaylarinin-modsal-betimleme-kullanimlari-ve-modsal-betimleme-kullanimina-dair-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6617
dc.identifier.volume16
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofBAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖğretmen Adaylarının Modsal Betimleme Kullanımları ve Modsal Betimleme Kullanımına Dair Görüşleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizinde90662a-a60b-4816-ad46-de52b35fd944
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryde90662a-a60b-4816-ad46-de52b35fd944

Files