TRDizin:
Terim Sorunu ve Eğitim Öğretimde Terimlerin Yeri ve Önemi

dc.contributor.authorSalim PİLAV
dc.date.accessioned2023-04-15T00:28:05Z
dc.date.available2023-04-15T00:28:05Z
dc.date.issued2008-02-01
dc.description.abstractBir dilin genel kelimelerden ayrılan, o dil içinde çeşitli meslek, sanat ve bilim dallarıyla ilgili kavramları karşılayan terimler, eğitim ve öğretimde oldukça önemli bir yere sahiptir. Terimler, içinde yoğunlaştırılmış anlam yükü olan kelimelerdir. Konuların öğretimi terimler aracılığıyla gerçekleşmektedir. Gerek eğitim öğretimde, gerekse bilimsel araştırmalarda herhangi bir bilgiye ulaşmak için ihtiyaç duyduğumuz ve karşılaştığımız terimlerin, sağlam yapılı ve amaçlanan bilgiyi çağrıştıracak nitelikte olması şarttır. Ayrıca terimlerin amaca hizmet edebilmesi için üzerinde uzlaşılan kelimeler olması gereklidir. Biz bu çalışmamızda Tanzimat döneminden günümüze kadar uzanan süreçte terimler ile ilgili yapılan çalışmaları kısaca değerlendirerek eğitim öğretimde terimlerin yerini ve önemini ortaya koymaya çalıştık.
dc.identifier.citationPi̇lav, S. (2008). Terim Sorunu ve Eğitim Öğretimde Terimlerin Yeri ve Önemi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 267-276
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage276
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage267
dc.identifier.trdizin87774
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/87774/terim-sorunu-ve-egitim-ogretimde-terimlerin-yeri-ve-onemi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8637
dc.identifier.volume16
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleTerim Sorunu ve Eğitim Öğretimde Terimlerin Yeri ve Önemi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files