TRDizin:
Argümantasyon ile Bilimin Doğası Arasındaki İlişkiye Yönelik Araştırma Eğilimlerinin İncelenmesi

dc.contributor.authorAli Yiğit KUTLUCA
dc.contributor.authorAbdullah AYDIN
dc.date.accessioned2023-04-14T23:02:43Z
dc.date.available2023-04-14T23:02:43Z
dc.date.issued2017-08-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, argümantasyon ile bilimin doğası arasındaki olası ilişkiyi çeşitli problem durumları çerçevesinde belirleme amaçlı yapılan ulusal ve uluslararası araştırmaları incelemek ve ortaya çıkan araştırma eğilimlerinin ne yönde olduğunu öne sürmektir. Tematik içerik analizi (meta-sentez) yöntemiyle gerçekleştirilen bu araştırmada; argümantasyon, bilimin doğası, akıl yürütme ve epistemolojik anlayışlar gibi yaklaşımları birlikte ele alan ulusal ve uluslararası çalışmalar incelenmiştir. ERIC, YÖK Tez SSCI ve ULAKBİM Dergi Park gibi veri tabanlarına belirtilen kavramların yazılarak tarandığı bu araştırmada, toplamda 36 uluslararası ve 14 ulusal çapta yayınlanmış çalışmaya ulaşılmıştır. Ulaşılan bu çalışmaların betimleyici bir bakış açısıyla değerlendirilmesi sonucu uluslararası bağlamda yayınlanan araştırmaların altı problem durumu altında, daha çok sosyobilimsel konu bağlamında yapıldıkları tespit edilmiştir. Üç problem durumu altında yapılan ulusal araştırmaların ise daha çok bilimsel konu bağlamında ele alındıkları bulgusuna ulaşılmıştır
dc.identifier.citationKutluca, A., Aydin, A. (2017). Argümantasyon ile Bilimin Doğası Arasındaki İlişkiye Yönelik Araştırma Eğilimlerinin İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 51-71
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2148-7758
dc.identifier.endpage71
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage51
dc.identifier.trdizin276462
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/276462/argumantasyon-ile-bilimin-dogasi-arasindaki-iliskiye-yonelik-arastirma-egilimlerinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7936
dc.identifier.volume19
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleArgümantasyon ile Bilimin Doğası Arasındaki İlişkiye Yönelik Araştırma Eğilimlerinin İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files