TRDizin: Türkiye'deki Üniversitelerde eğitim denetimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenlere göre incelemesi
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Araştırmanın amacı, eğitim denetimi alanında yapılan tezlerdeki bilimsel araştırma bulgularının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma, nitel ve betimsel özellik taşımaktadır. Araştırma sonucunda; tezlerin 24 farklı üniversiteye dağıldığı bulunmuştur. Tezlerin yaptırıldığı enstitüler açısından incelendiğinde % 50,47sinin sosyal bilimler enstitülerinde (54 adet), %49,43ünün ise (53 adet) eğitim bilimleri enstitülerinde yaptırıldığı bulunmuştur. Tezi yapanların cinsiyetlerine göre dağılımları incelendiğinde, %29,91i (32 Tez) kadınlar, %70,09u (75 Tez) erkekler tarafından yapıldığı bulunmuştur. İncelenen tezler düzeylerine göre incelendiğinde %86,92si (93 Tez) yüksek lisans düzeyinde, %13,08i (14 Tez) doktora düzeyinde yapılmıştır. Yapılan araştırmalar türlerine göre incelendiğinde, 107 eğitim denetimi araştırmasının % 19,63ü (21 Tez) Nitel, %80,37si (86 Tez) nicel araştırma türünde yapılmıştır.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Oğuz, K., Ergün, M., Recepoğlu, E., Küçük, Z. (2014). Türkiye'deki Üniversitelerde eğitim denetimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenlere göre incelemesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 25-40
