TRDizin:
Türkiye'deki Üniversitelerde eğitim denetimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenlere göre incelemesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Araştırmanın amacı, eğitim denetimi alanında yapılan tezlerdeki bilimsel araştırma bulgularının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma, nitel ve betimsel özellik taşımaktadır. Araştırma sonucunda; tezlerin 24 farklı üniversiteye dağıldığı bulunmuştur. Tezlerin yaptırıldığı enstitüler açısından incelendiğinde % 50,47sinin sosyal bilimler enstitülerinde (54 adet), %49,43ünün ise (53 adet) eğitim bilimleri enstitülerinde yaptırıldığı bulunmuştur. Tezi yapanların cinsiyetlerine göre dağılımları incelendiğinde, %29,91i (32 Tez) kadınlar, %70,09u (75 Tez) erkekler tarafından yapıldığı bulunmuştur. İncelenen tezler düzeylerine göre incelendiğinde %86,92si (93 Tez) yüksek lisans düzeyinde, %13,08i (14 Tez) doktora düzeyinde yapılmıştır. Yapılan araştırmalar türlerine göre incelendiğinde, 107 eğitim denetimi araştırmasının % 19,63ü (21 Tez) Nitel, %80,37si (86 Tez) nicel araştırma türünde yapılmıştır.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Oğuz, K., Ergün, M., Recepoğlu, E., Küçük, Z. (2014). Türkiye'deki Üniversitelerde eğitim denetimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenlere göre incelemesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 25-40

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

2

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals