TRDizin:
School administrators ethical leadership behavior effects on physical education teachers organizational justice level

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Araştırmanın amacı okul yöneticilerinin sergilediği etik liderlik davranışları ile beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlişkisel (correlational) yöntem ve nedensel karşılaştırma (causal comparative) yöntemi kullanılan çalışmada, 228 erkek, 81 kadın olmak üzere, üç yüz dokuz beden eğitimi öğretmenine, etik liderlik ölçeği ile örgütsel adalet ölçeği uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesi sürecinde, Spearman sıra korelasyon katsayıları ve Regreasyon Analizi uygulanmıştır. Yöneticilerin sergilediği etik liderlik davranışı ile öğretmenlerin örgütsel adalet algısı arasında aynı yönlü bir ilişki söz konusudur. Yani öğretmenlerin algılamalarına göre okul yöneticilerinin etik ilkelere uygun davranışlar sergilemeleri arttıkça, öğretmenlerinde örgütsel adalet duygusu artmaktadır. Araştırmada etik liderlik ölçeğinin iletişimsel etik ve davranışsal etik alt boyutlarının öğretmenlerin örgütsel adalet algılarına yönelik etkisi anlamlı bulunmuştur ve paralellik arz etmektedir. Bununla birlikte Yöneticilerin sergilediği etik liderlik davranışı için regresyon katsayısına ilişkin p- değeri = 0,000 < 0,05 olduğundan bu katsayı anlamlıdır ve örgütsel adalet ölçeğinin alt boyutları olan, adil dağıtım regresyon katsayısı β1=0.634, adil işlem regresyon katsayısı β1=0.889 ve adil etkileşim regresyon katsayısı β1=0.918 olduğundan, yöneticilerin sergilediği etik liderlik davranışı, öğretmenlerin örgütsel adalet algısının alt boyutlarını aynı yönde etkilemektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Şahin, M., Kaya, M., Acar, G. (2012). School administrators ethical leadership behavior effects on physical education teachers organizational justice level. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(3), 51-58

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals