TRDizin: Aile Okulu Eğitimlerinin Ailelere Sağladığı Katkılar
dc.contributor.author | Sağbaş, N.Ö. | |
dc.contributor.author | Kamer, S.T. | |
dc.contributor.author | Eren, M. | |
dc.contributor.author | Özkaya, N. | |
dc.date.accessioned | 2024-02-09T10:41:03Z | |
dc.date.available | 2024-02-09T10:41:03Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.description.abstract | Salgın döneminde hayat tarzı ve alışkanlıklar açısından etkilenen alanlardan biri şüphesiz eğitimdir. Bu dönemde öğrenciler eğitim imkânlarından uzaktan öğretim aracılığıyla yararlanmıştır. Öğrenciler, toplumsal ve duygusal gelişimleri için önemli bir ortam olan okuldan ve arkadaşlarından uzakta kalmışlardır. Kamu politikalarının uygulanma hizmetinden de mahrum kaldıkları bir süreç geçirmişlerdir. Aile bireylerinin salgın döneminde televizyonda, bilgisayarda, telefonda ve internette geçirdikleri sürenin arttığı belirlenmiştir. Yapılan araştırmalarda salgın dönemindeki kısıtlamalardan dolayı çocukların herhangi bir sebep olmadan öfke ve saldırganlık davranışlarını gösterdiği belirtilmiştir. MEB bu problemlerin çözümü için Aile Okulu Projesi kapsamında ailelere yönelik eğitimler düzenleme kararı almıştır. Eğitimler öncelikli olarak yedi ilden gönüllü olarak davet edilen öğretmenlere, alanında uzman akademisyenlerin katılımıyla verilmiştir. Eğitim alan öğretmenler kendi illerinde hem öğretmenlere hem de ailelere yönelik olarak belirlenen sekiz konu başlığında okullarda ve halk eğitimi merkezlerinde eğitimler vermiştir. Ailelere yönelik olarak başlatılan eğitimlere katılım sağlayan velilerin ve çocuklarının eğitimlere ilişkin görüşlerini belirlemek için yapılan bu çalışma, nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak yürütülmüştür. Araştırma çalışma grubunu; Mersin’de aile eğitimi programına katılan 10 ebeveyn, eşleri ve çocukları olmak üzere toplam 30 kişi oluşturmuş ve katılımcılarla odak grup görüşmesi yapılmıştır. İçerik analizi yöntemi ile veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre katılımcılar eğitimlerin yararlı olduğunu belirtmiş ve eğitime katılan ailelerin çocuklarının kaygı, öfke ve dikkat eksikliği davranışlarında önemli oranda azalma olduğu ifade edilmiştir. | |
dc.identifier.citation | Özge Sağbaş, N., Kamer, S., Eren, M., Özkaya, N. (2023). AİLE OKULU EĞİTİMLERİNİN AİLELERE SAĞLADIĞI KATKILAR. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 23(61), 647-669 | |
dc.identifier.doi | 10.21560/spcd.vi.1315214 | |
dc.identifier.eissn | 2651-4265 | |
dc.identifier.endpage | 669 | |
dc.identifier.issn | 2148-9424 | |
dc.identifier.issue | 61 | |
dc.identifier.startpage | 647 | |
dc.identifier.trdizin | 1215411 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1215411/aile-okulu-egitimlerinin-ailelere-sagladigi-katkilar | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/19020 | |
dc.identifier.volume | 23 | |
dc.language.iso | tur | |
dc.relation.ispartof | Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Aile, aile eğitimi, aile okulu, çocuk, salgın | |
dc.title | Aile Okulu Eğitimlerinin Ailelere Sağladığı Katkılar | |
dc.type | article | |
dspace.entity.type | Trdizin |