TRDizin:
Aile Okulu Eğitimlerinin Ailelere Sağladığı Katkılar

dc.contributor.authorSağbaş, N.Ö.
dc.contributor.authorKamer, S.T.
dc.contributor.authorEren, M.
dc.contributor.authorÖzkaya, N.
dc.date.accessioned2024-02-09T10:41:03Z
dc.date.available2024-02-09T10:41:03Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractSalgın döneminde hayat tarzı ve alışkanlıklar açısından etkilenen alanlardan biri şüphesiz eğitimdir. Bu dönemde öğrenciler eğitim imkânlarından uzaktan öğretim aracılığıyla yararlanmıştır. Öğrenciler, toplumsal ve duygusal gelişimleri için önemli bir ortam olan okuldan ve arkadaşlarından uzakta kalmışlardır. Kamu politikalarının uygulanma hizmetinden de mahrum kaldıkları bir süreç geçirmişlerdir. Aile bireylerinin salgın döneminde televizyonda, bilgisayarda, telefonda ve internette geçirdikleri sürenin arttığı belirlenmiştir. Yapılan araştırmalarda salgın dönemindeki kısıtlamalardan dolayı çocukların herhangi bir sebep olmadan öfke ve saldırganlık davranışlarını gösterdiği belirtilmiştir. MEB bu problemlerin çözümü için Aile Okulu Projesi kapsamında ailelere yönelik eğitimler düzenleme kararı almıştır. Eğitimler öncelikli olarak yedi ilden gönüllü olarak davet edilen öğretmenlere, alanında uzman akademisyenlerin katılımıyla verilmiştir. Eğitim alan öğretmenler kendi illerinde hem öğretmenlere hem de ailelere yönelik olarak belirlenen sekiz konu başlığında okullarda ve halk eğitimi merkezlerinde eğitimler vermiştir. Ailelere yönelik olarak başlatılan eğitimlere katılım sağlayan velilerin ve çocuklarının eğitimlere ilişkin görüşlerini belirlemek için yapılan bu çalışma, nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak yürütülmüştür. Araştırma çalışma grubunu; Mersin’de aile eğitimi programına katılan 10 ebeveyn, eşleri ve çocukları olmak üzere toplam 30 kişi oluşturmuş ve katılımcılarla odak grup görüşmesi yapılmıştır. İçerik analizi yöntemi ile veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre katılımcılar eğitimlerin yararlı olduğunu belirtmiş ve eğitime katılan ailelerin çocuklarının kaygı, öfke ve dikkat eksikliği davranışlarında önemli oranda azalma olduğu ifade edilmiştir.
dc.identifier.citationÖzge Sağbaş, N., Kamer, S., Eren, M., Özkaya, N. (2023). AİLE OKULU EĞİTİMLERİNİN AİLELERE SAĞLADIĞI KATKILAR. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 23(61), 647-669
dc.identifier.doi10.21560/spcd.vi.1315214
dc.identifier.eissn2651-4265
dc.identifier.endpage669
dc.identifier.issn2148-9424
dc.identifier.issue61
dc.identifier.startpage647
dc.identifier.trdizin1215411
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1215411/aile-okulu-egitimlerinin-ailelere-sagladigi-katkilar
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/19020
dc.identifier.volume23
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofSosyal Politika Çalışmaları Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAile, aile eğitimi, aile okulu, çocuk, salgın
dc.titleAile Okulu Eğitimlerinin Ailelere Sağladığı Katkılar
dc.typearticle
dspace.entity.typeTrdizin

Files