TRDizin:
Modanın Farklı Kümeleri: Türkiye’de Moda Yaşam Tarzları Üzerine Bir Araştırma

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmada moda yaşam tarzı değişkeni açısından kümeleme yapılarak pazar bölümlendirilmiş, tüketici profilleri ortaya konmuş ve özellikleri tanımlanmıştır. Nicel araştırma yaklaşımı benimsenerek anket yardımı ile 980 katılımcıdan toplanan veriler istatistiksel analiz teknikleri ile çözümlenmiştir. Moda ilgilenimi, moda öncülüğü, bilgi arayışı, iyi giyinmeye önem verme, prestij, antimoda, ekonomiklik, etik ve toplumsal değerler boyutlarına dayalı olarak 8 kümeli bir çözüm önerisinin uygun olduğu görülmüştür. Elde edilen kümeler olumsuzlar, bağımsızlar, moda yönelimliler, kitle tüketicileri, gelenekçiler, moda liderleri, moda karşısında kayıtsızlar ve modayı reddedenler olarak isimlendirilmiştir. Yapılan ANOVA testleri sonrasında tüm kümeler arasında moda yaşam tarzları açısından anlamlı farklılıklar olduğu sonucu elde edilmiştir. Ayrıca gerçekleştirilen diskriminant analizi sonucunda, oluşturulan fonksiyonlar ile anlamlı şekilde ve yüksek oranda doğru biçimde sınıflandırma yapıldığı sonucu elde edilmiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Öztay, H., Oztürk, S. (2022). Modanın Farklı Kümeleri: Türkiye’de Moda Yaşam Tarzları Üzerine Bir Araştırma. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 14(1), 39-76

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals