TRDizin:
Termal Turizm Deneyiminin Müşteri Sadakatine Etkisinde Yaşam Kalitesi ve Müşteri Memnuniyetinin Aracı Rolü: Afyonkarahisar Örneği

dc.contributor.authorOsman ÖZDEMİR
dc.contributor.authorBurhan SEVİM
dc.date.accessioned2023-04-14T21:04:20Z
dc.date.available2023-04-14T21:04:20Z
dc.date.issued2021-01-01
dc.description.abstractTurizm farklı bir destinasyonu ziyaret edip orayı görmek ve orada zaman geçirmek üzerine kuruluiken günümüzde yeni bir boyut daha kazanmış ve turistlerin orada yeni deneyimler yaşamasını daiçermiştir. Deneyim, turizm sektöründe eşsiz ve unutulmaz anlar yaşamak isteyen müşterilerinişletmelerden beklediği güncel bir ihtiyaç ve istek olup termal turizmde de önem arz etmektedir. Bubağlamda işletmeler duyusal, duygusal, bilişsel, davranışsal ve ilişkisel deneyimlerden yararlanarakmüşterilerine deneyim sunabilmektedir. Bu araştırmanın amacı, termal turizm deneyimi konusunayönelik literatürdeki boşluğun doldurularak termal turizm deneyiminin müşteri sadakatine etkisiniincelemektir. Ayrıca yaşam kalitesi ve müşteri memnuniyetinin aracı rolünü değerlendirmektir. Belirli bir toplumdaki bireylerin genel durumunu değerlendirmesi, yaşam kalitesini vermektedir. Duygusal olarak mutlu olma; psikolojik olarak stressiz olma; fiziksel olarak sağlıklı olma; sosyal olarakaile ve arkadaşlara sahip olma; nesnel değerlendirme olarak eğitim ve gelir düzeyleri; öznel değerlendirme olarak ise bireylerin yaşamları hakkındaki değerlendirmeleri yaşam kalitesini ortaya koymaktadır. Müşteri memnuniyeti ise işletmelerin faaliyetleri sonucu, müşterilerin yaşamına etkieden deneyimler olup onların kaliteli zaman geçirmesini ifade etmektedir. Afyonkarahisar ilindekitermal tesislerden turizm hizmeti almış bireylerden veriler elde edilerek AMOS paket programındaanalizleri gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, termal turizm deneyiminin müşteri sadakatine olumluetkisinin olduğu; aracı değişkenlerin de bu ilişkide kısmi aracı rolünün olduğu kabul edilmiştir.
dc.identifier.citationÖzdemi̇r, O., Sevi̇m, B. (2021). Termal Turizm Deneyiminin Müşteri Sadakatine Etkisinde Yaşam Kalitesi ve Müşteri Memnuniyetinin Aracı Rolü: Afyonkarahisar Örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18(41), 3609-3630
dc.identifier.doi10.26466/opus.925920
dc.identifier.eissn2528-9535
dc.identifier.endpage3630
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue41
dc.identifier.startpage3609
dc.identifier.trdizin441261
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/441261/termal-turizm-deneyiminin-musteri-sadakatine-etkisinde-yasam-kalitesi-ve-musteri-memnuniyetinin-araci-rolu-afyonkarahisar-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6805
dc.identifier.volume18
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleTermal Turizm Deneyiminin Müşteri Sadakatine Etkisinde Yaşam Kalitesi ve Müşteri Memnuniyetinin Aracı Rolü: Afyonkarahisar Örneği
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin7fc2e363-fdb6-4cb9-b7d3-9a5ad54a2b3c
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery7fc2e363-fdb6-4cb9-b7d3-9a5ad54a2b3c

Files