TRDizin:
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ TOPLUMSAL SORUNLARIN TESPİTİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

No Thumbnail Available

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Type

RESEARCH

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Publication Status

Metrikler

Search on Google Scholar

Total Views

0

Total Downloads

0

Abstract

Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının toplumsal sorunların tespitine yönelik görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2014-2015 eğitimöğretim döneminde öğrenim görmekte olan Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerinden 73 gönüllü öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarına göre toplumsal sorunların neler olduğu ve bu sorunların hangi nedenlerden kaynakladığı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının öğrenim görmekte oldukları Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programının toplumsal sorunların çözümünde nasıl bir rolü olduğu ve Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının toplumsal sorunların çözümüne yönelik önerilerinin neler olduğu ortaya konulmaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında Sosyal Bilgiler öğretmen adayları toplumsal sorunları sırasıyla eğitim, çevre kirliliği, işsizlik, terör, değerlerin kazandırılmaması, demokrasi, kültürel yozlaşma, adalet, trafik, dil, din, ırk ve cinsiyet ayrımı, şiddet (kadın, spor, hayvan), medya ve basın özgürlüğü olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmen adayları bu sorunlara çözüm önerisi olarak; topluma değerlerin kazandırılması, bireylerin bilinçlendirilmesi ve eğitim sisteminin düzenlenmesi gerektiği gibi öneriler getirmişlerdir.

Date

2016-12-01

Publisher

Description

Keywords

Citation

Karasu Avci, E., İbret, B., Recepoğlu, S. (2016). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ TOPLUMSAL SORUNLARIN TESPİTİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(USBES ÖZEL SAYI II), 214-238