TRDizin:
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yansıma ve Kırınım Konusundaki Bağlamlaşmış Bilgileri

dc.contributor.authorEbru EZBERCİ ÇEVİK
dc.contributor.authorMehmet Altan KURNAZ
dc.contributor.authorHafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU
dc.date.accessioned2023-04-14T21:32:58Z
dc.date.available2023-04-14T21:32:58Z
dc.date.issued2020-12-01
dc.description.abstractAraştırmada kırı nımve yansıma konuları ele alınarak, fen bilgisi öğretmen adaylarının bu olgulara ilişkin bağlamlaşmış bilgilerinitespit etmek amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Batı Karadeniz Bölgesi'ndeki bir eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 40 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, iki aşamalı çoktan seçmeli sorulardan oluşan bir test ile toplanmıştır. İlk aşama soruları çoktan seçmeli, ikinci aşama sorularıysa açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. İlk aşama soruları bağlam bilgisini bilmeyi gerektirmektedir. İkinci aşama sorularıysa ilgili bağlama dair fizik bilgilerini bağlamlaştırmayı gerektirmektedir. Çoktan seçmeli soruların olduğu ilk aşamadaki sorular (1. ve 3. soru)nicel, diğer sorular (2. ve 4. soru) nitel olarak analiz edilmiştir.Nitel boyutunda öğretmen adaylarının verdikleri cevaplar kategorize edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının, ilk aşama sorularından hareketle, çoğunluğunun bağlam bilgisine sahip olduğu görülmüştür. İkinci aşama sorularında, sorulardakibağlamlarla ilgili fizik bilgilerini kullanamadıkları, alternatif fikirler ve çizimler içeren cevaplar verdikleri tespit edilmiştir. Bu bulgular doğrultusunda öğretmen adaylarının kırınım ve yansıma konularına dair bağlam bilgisi olduğu ancak bu bilgilerini bağlamlaştırmada başarılı olamadıkları sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda fizik konularının öğretiminde, öğretmen adaylarına bağlam örnekleriyle beraber fizik bilgilerini o bağlamda nasıl kullanacaklarına dair bilgiler de verilmesi önerilmiştir.
dc.identifier.citationÇevi̇k, E., Kurnaz, M., Bozdemi̇r, H. (2020). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yansıma ve Kırınım Konusundaki Bağlamlaşmış Bilgileri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 722-740
dc.identifier.doi10.33711/yyuefd.751832
dc.identifier.eissn1305-2020
dc.identifier.endpage740
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage722
dc.identifier.trdizin420936
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/420936/fen-bilgisi-ogretmen-adaylarinin-yansima-ve-kirinim-konusundaki-baglamlasmis-bilgileri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7035
dc.identifier.volume17
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yansıma ve Kırınım Konusundaki Bağlamlaşmış Bilgileri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizinb137cd96-5716-4f71-816e-15d19e12d8e6
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryb137cd96-5716-4f71-816e-15d19e12d8e6

Files