TRDizin:
Tam Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması

dc.contributor.authorİlkay AŞKIN TEKKOL
dc.contributor.authorTarık BAŞAR
dc.contributor.authorSelahattin GELBAL
dc.date.accessioned2023-04-14T23:11:08Z
dc.date.available2023-04-14T23:11:08Z
dc.date.issued2016-12-01
dc.description.abstractBu araştırmada tam öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi araştırılmıştır.Araştırmada ayrıca tam öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisinin alan veöğrenim düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırma meta-analiz çalışması niteliğinde oluparaştırmaya toplam 24 çalışma (tez, makale ve bildiriler) dahil edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göreçalışmaların tamamı pozitif (+) etki büyüklüğüne sahiptir. Meta-analize dahil edilen çalışmaların %50’sininmuazzam düzeyde, %29,17’sinin geniş düzeyde, %12,5’inin orta düzeyde ve %8,33’ünün ise çok geniş düzeydeetki büyüklüğüne sahip olduğu belirlenmiştir. Araştırmaya dahil edilen çalışmaların ortalama etki büyüklüğü,rastgele etkiler modeline göre 1,546 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuca göre tam öğrenme yaklaşımınınöğrencilerin akademik başarıları üzerinde oldukça yüksek düzeyde ve olumlu yönde bir etkiye sahip olduğuortaya konmuştur. Öğrencilerin akademik başarılarının, dersin uygulandığı alanlar bakımından anlamlı birfarklılık göstermezken öğrenim düzeyi bakımından anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Tamöğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları üzerinde, lise ve ilköğretim düzeyinde muazzam düzeydeetkili olduğu belirlenmiştir.
dc.identifier.citationAşkin Tekkol, İ., Başar, T., Gelbal, S. (2016). Tam Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(2), 355-371
dc.identifier.doi10.21031/epod.277891
dc.identifier.eissn1309-6575
dc.identifier.endpage371
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage355
dc.identifier.trdizin324753
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/324753/tam-ogrenme-yaklasiminin-ogrencilerin-akademik-basarilari-uzerindeki-etkisi-bir-meta-analiz-calismasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8083
dc.identifier.volume7
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofEğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleTam Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin4ab73869-28fe-4b99-83f2-83b2c0f2e187
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery4ab73869-28fe-4b99-83f2-83b2c0f2e187

Files