TRDizin:
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Öğrencilerinin “Sanat” Kavramına İlişkin Zihinsel İmgeleri

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırma; Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi öğrencilerinin “sanat” kavramına ilişkin sahipoldukları zihinsel imgeleri ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya KastamonuÜniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Geleneksel Türk Sanatları, Grafik Tasarım, Resimve Seramik- Cam Bölümlerinde öğrenimlerine devam eden 195 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerden,“Sanat …………gibidir çünkü ………… gibidir” cümlesini tamamlamalarıyla veriler elde edilmiştir.Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemi,verilerin değerlendirilmesinde ise içerik analizi modeli kullanılmıştır. Çalışma sonunda öğrenciler,sanat ile ilgili olarak toplam 66 adet geçerli metafor üretmiştir. Bu metaforlar, ortak özellikleribakımından irdelenerek sekiz farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Söz konusu bu kavramsalkategorilerin katılımcı türü, bölümler ve üretilen metaforlar açısından önemli derecede farklılıkgösterdiği tespit edilmiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

İlhan, S., Uçar, M., Canbolat, C. (2019). Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Öğrencilerinin “Sanat” Kavramına İlişkin Zihinsel İmgeleri. Sanat ve Tasarım Dergisi, 0(23), 393-411

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

5

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals