TRDizin:
Ortaöğretim Kurumlarına Giriş Sınav Sorularının Bazı Gösterim Türleri Arasındaki Geçişler Açısından İncelenmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim kurumlarına giriş sınavlarında (LGS, OKS ve SBS) Fen ve Teknoloji/Fen Bilgisi dersinden yöneltilen sorulardaki gösterim türleri ve bu gösterim türleri arasındaki geçişleri incelemektir. Çalışma kapsamında doküman analizi yönteminden yararlanılmıştır. Çalışmanın verileri olarak 1998-2012 yıllarında yapılan ortaöğretim kurumlarına giriş sınavlarında (LGS, OKS ve SBS) sorulan 475 çoktan seçmeli soru dikkate alınmıştır. Soruların analizinde öncelikle öğrenme alanlarındaki grafik, eşitlik, metin, sembol, şekil ve tablo gösterim türleri arasındaki geçişlerin dağılımları incelenmiştir. Sonuç olarak; ek çok kullanılan gösterim türünün şekil olduğu ve gösterim türleri arasındaki geçişte en sık görülen geçişin şekilden diğer gösterim türlerine olduğunu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde, merkezi olarak düzenlenen sınavlarda yöneltilen soruların, gösterim türleri arasındaki geçişin daha çok dikkate alınarak hazırlanması gerektiği düşünülebilir

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Yüzbaşioğlu, M., Kurnaz, M. (2013). Ortaöğretim Kurumlarına Giriş Sınav Sorularının Bazı Gösterim Türleri Arasındaki Geçişler Açısından İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 267-279

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals