TRDizin:
Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ve Deney Destekli Etkinliklerin 7. SınıfElektrik Devreleri Ünitesinin Öğretimine Etkisi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmada, 7. sınıf elektrik devreleri ünitesinin öğretiminde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ve deneydestekli etkinliklerin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesiamaçlanmıştır. Araştırma, Kastamonu İli Daday ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulunda öğrenimgören 73 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Rastgele seçilen deney-1 grubunda 25, deney-2 grubunda25 ve kontrol grubunda ise 23 öğrenci bulunmaktadır. EBA ve deney destekli öğretimin öğrencilerinakademik başarılarına etkisini belirlemek amacıyla deneysel araştırma yöntemlerinden ön-test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Üç hafta boyunca dersler, deney-1 grubundaEBA destekli, deney-2 grubunda EBA ve deney destekli, kontrol grubunda ise mevcut öğretimprogramına göre işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Elektrik Devreleri Ünitesi BaşarıTesti (EDÜBT) kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; EBA ve deney destekli derslerin işlendiğideney-2 grubu öğrencilerinin akademik başarıları, deney-1 ve kontrol gruplarındaki öğrencilerlekarşılaştırıldığında deney-2 grubu öğrencilerinin lehine anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiştir.Fen bilimleri dersi konularının öğretiminde EBA desteğinin yanında deney etkinliklerinin deyapılması önerilmektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Aydin, A., Sarikaya, D. (2021). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ve Deney Destekli Etkinliklerin 7. SınıfElektrik Devreleri Ünitesinin Öğretimine Etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 9(2), 265-310

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

3

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals