TRDizin:
YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNE KUVVET VE HAREKET ÜNİTESİNİN ÖĞRETİLMESİNDE ARGÜMANTASYON ODAKLI ÖĞRENME SÜRECİNİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ

dc.contributor.authorGülşah ULUAY
dc.contributor.authorAbdullah AYDIN
dc.date.accessioned2023-04-14T22:54:49Z
dc.date.available2023-04-14T22:54:49Z
dc.date.issued2018-06-01
dc.description.abstractBu araştırma, 2011–2012 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Kastamonu il merkezinde bulunan bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 78 yedinci sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırmada, öntest son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmaya başlamadan önce şubelerden biri kontrol, diğeri ise deney grubu olarak yansız (seçkisiz) atama ile belirlenmiştir. Araştırmada 24 adet sorudan oluşan çoktan seçmeli bir başarı testi kullanılmıştır. Ders sunumları deney grubunda, argümantasyon odaklı öğrenme sürecine göre, kontrol grubunda ise mevcut fen ve teknoloji programına göre yapılmış ve herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Uygulama tamamlandıktan sonra, deney ve kontrol grubuna uygulanan son-testten elde edilen veriler analiz edildiğinde, argümantasyon odaklı öğrenme sürecinin uygulandığı deney grubunun akademik başarısı, mevcut fen ve teknoloji programının uygulandığı kontrol grubunun akademik başarısından daha yüksek çıkmıştır.
dc.identifier.citationUluay, G., Aydin, A. (2018). YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNE KUVVET VE HAREKET ÜNİTESİNİN ÖĞRETİLMESİNDE ARGÜMANTASYON ODAKLI ÖĞRENME SÜRECİNİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 1779-1799
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2148-4929
dc.identifier.endpage1799
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage1779
dc.identifier.trdizin299788
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/299788/yedinci-sinif-ogrencilerine-kuvvet-ve-hareket-unitesinin-ogretilmesinde-argumantasyon-odakli-ogrenme-surecinin-akademik-basariya-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7847
dc.identifier.volume18
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleYEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNE KUVVET VE HAREKET ÜNİTESİNİN ÖĞRETİLMESİNDE ARGÜMANTASYON ODAKLI ÖĞRENME SÜRECİNİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files