TRDizin: Müsabaka Öncesinde Uygulanan Akupunktur Tedavisinin Sporcuların Durumluluk Kaygı Düzeylerine Etkisi
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu araştırmaya, Gazi Üniversitesi Kastamonu Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda okuyan, yaşları 20-25 arasındaki, Kastamonu Folklör Gençlik Spor Kulübü Derneği’nden lisanslı, elit seviyedeki 20 bayan halkoyuncudan oluşan sporcu grubu denek olarak katılmıştır. Bu çalışmanın amacı; akupunktur uygulamasının sporcuların durumluluk kaygı düzeyleri üzerine etkilerini ortaya koyarak, spor literatürüne katkıda bulunmaktır. Araştırmamızda, kontrol grubu ölçümlerine göre; birinci yarışma öncesi alınan ilk ölçüm kaygı değerleri 39.50 ± 11.08 iken, ikinci yarışma öncesi alınan son ölçümde 38.10 ± 9.71 olarak tespit edilmiştir. Kontrol grubunun ilk ve son ölçüm değerleri incelendiğinde %3.54’lük bir azalma görülmektedir. Ancak çıkan bu sonuç istatistiksel açıdan anlamsız bulunmuştur. Deney grubu üzerinde yapılan ölçümlerde ise ilk ölçümde 44.00 ± 11.98 olarak belirlenen kaygı değerlerinin, akupunktur tedavisi sonrasında yapılan son ölçümde 30.40 ± 4.69 seviyesine kadar gerilediği gözlenmiştir. % 30,90 oranındaki bu büyük azalmanın aynı zamanda istatistiksel açıdan da anlamlı olduğu belirlenmiştir (p < .01). Kontrol ve deney grupları arasında yapılan karşılaştırmalarda, ilk ölçümlerdeki % 11.39’luk istatistiksel açıdan anlamsız farkın, son ölçümde % 20.20 düzeyine çıktığı tespit edilmiş ve son ölçümdeki bu sonuçunda istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir (p < .05).Bütün bu istatistiksel değerlendirmelere ve gözlemlere dayanarak, akupunktur uygulamasının sporcuların durumluluk kaygı düzeyleri üzerinde olumlu bir etkisinin olduğunu söylemek mümkündür.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Çevi̇k, C., Küçük, C., Baydi̇l, B., Sezen, M. (2009). Müsabaka Öncesinde Uygulanan Akupunktur Tedavisinin Sporcuların Durumluluk Kaygı Düzeylerine Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 377-390
