TRDizin: Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kümeler Konusunda Kurdukları Problemlerin İncelenmesi
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu çalışmada, 6. Sınıf öğrencilerinin kümeler konusunda problem kurma becerileri incelenmiştir. Kümeler konusu ile ilgili yürütülen bir problem kurma etkinliğinde öğrencilerin karşılaştıkları zorlukların betimlenmesi amaçlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen 4 maddelik Problem Kurma Testi kullanılmıştır. Kümeler konusunda 6.sınıf öğrencilerinin problem kurabilme becerileri araştırılmıştır. Betimsel yöntemle yürütülen araştırmanın örneklemi, Kastamonu Merkez Ortaokulunda öğrenim gören 72 altıncı sınıf öğrencisidir. Yapılan çalışmada öğrencilerin genel olarak alıştırma düzeyinde problem kurma becerisine sahip olduğu ancak kurdukları problemlerde yaratıcılıklarını beklenen düzeyde ortaya koyamadıkları tespit edilmiştir. Bu noktadan hareketle, derslerde daha çok öğrencilerin yorum ve yaratıcılık güçlerini geliştirebilecekleri sorular üzerinde durulması gerektiği önerilmektedir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Bi̇ber, A., Tuna, A. (2016). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kümeler Konusunda Kurdukları Problemlerin İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 270-298
