TRDizin:
Öğretmen Adaylarının Doğal Afet Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

dc.contributor.authorUfuk SÖZCÜ
dc.contributor.authorDuran AYDINÖZÜ
dc.date.accessioned2023-04-14T22:30:34Z
dc.date.available2023-04-14T22:30:34Z
dc.date.issued2019-01-01
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, sosyal bilgiler, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği 4. sınıf öğretmen adaylarının doğal afet okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve çeşitli değişkenlerin doğal afet okuryazarlığı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Tarama modelindeki araştırmada veriler 8 üniversitedeki 1218 öğretmen adayından ‘Doğal Afet Okuryazarlığı Anketi’ ile toplanmıştır. Sonuçlara göre öğretmen adaylarının doğal afet bilgileri ve davranışları orta, duyuşsal eğilimleri kısmen yüksek, genel doğal afet okuryazarlıkları ise kısmen yüksek düzeydedir. Cinsiyet, yerleşim birimi, baba eğitim ve aile gelir durumu öğretmen adaylarının doğal afet okuryazarlıkları üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmaz iken, eğitim görülen bölüm, üniversite, akademik ortalama ve anne eğitim durumu anlamlı fark oluşturmaktadır. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara bağlı olarak program, müfredat, uygulayıcı ve araştırmacı odaklı bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.identifier.citationSözcü, U., Aydinözü, D. (2019). Öğretmen Adaylarının Doğal Afet Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. International journal of geography and geography education (Online), 24(40), 79-91
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2630-6336
dc.identifier.endpage91
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue40
dc.identifier.startpage79
dc.identifier.trdizin331099
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/331099/ogretmen-adaylarinin-dogal-afet-okuryazarlik-duzeylerinin-cesitli-degiskenlere-gore-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7538
dc.identifier.volume24
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofInternational journal of geography and geography education (Online)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖğretmen Adaylarının Doğal Afet Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin

Files