TRDizin:
Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Pandemi Döneminde ve Öncesinde İnformal Öğrenmelerinin İncelenmesi

dc.contributor.authorMahmut Sami KILIÇ
dc.contributor.authorSerpil RECEPOĞLU
dc.date.accessioned2023-04-13T22:51:46Z
dc.date.available2023-04-13T22:51:46Z
dc.date.issued2022-01-01
dc.description.abstractBu çalışma, öğretmen adaylarının pandemi öncesi ve sonrası mesleki gelişimleri açısından tercih ettikleri informal öğrenme etkinliklerinin neler olduğunu ve gerçekleştirdikleri informal öğrenme etkinliklerini tercih etme nedenlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri bölümlerinde okuyan 30 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımı ile yapılmış betimleyici bir çalışmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan “İnformal öğrenme davranışları formu” açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Araştırmanın verileri betimsel analize tabi tutularak incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, pandemi döneminden önce öğretmen adayları mesleki gelişimleri için çoğunlukla başka kişilerden öğrenme yoluyla informal öğrenmeler gerçekleştirdiklerini ifade etmişlerdir. Bunun yanı sıra bu araştırmada kişiler arası olmayan kaynaklardan gerçekleşen informal öğrenme etkinliklerine ilişkin bulgularda yüksek orandadır. Öğretmen adaylarının pandemi döneminde ise başka kişilerden öğrenme kaynakları belirgin bir şekilde azalmıştır. Kişiler arası olmayan kaynaklardan öğrenme belirgin bir şekilde artmıştır. Öğretmen adayları gerçekleştirdikleri informal öğrenme etkinliklerinin nedenlerini en çok “kendilerini geliştirmek” ve “meslek hayatlarına katkı sağlamak” olduğunu, bunun yanı sıra öğretmen adayları öğrencilik hayatlarındaki “başarılarını artırmak” ve “boş vakitlerini değerlendirmek” olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının kendilerini geliştirmek istemeleri ve mesleki gelişimlerine katkı sağlamasında informal öğrenme etkinliklerin önemli bir yeri olduğu söylenebilir.
dc.identifier.citationKiliç, M., Recepoğlu, S. (2022). Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Pandemi Döneminde ve Öncesinde İnformal Öğrenmelerinin İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 1-28
dc.identifier.doi10.17152/gefad.930554
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage28
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.trdizin525723
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/525723/sosyal-bilgiler-ve-fen-bilimleri-ogretmen-adaylarinin-pandemi-doneminde-ve-oncesinde-informal-ogrenmelerinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6320
dc.identifier.volume42
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofGazi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Pandemi Döneminde ve Öncesinde İnformal Öğrenmelerinin İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizinfd5ca097-79cf-42d2-ae2b-2769feb514eb
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryfd5ca097-79cf-42d2-ae2b-2769feb514eb

Files