TRDizin:
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Matematik Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi (2013 İlkbahar Dönemi Örneği)

dc.contributor.authorAbdulkadir TUNA
dc.contributor.authorFeyza ALİUSTAOĞLU
dc.date.accessioned2023-04-14T23:17:04Z
dc.date.available2023-04-14T23:17:04Z
dc.date.issued2016-01-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 2013 ALES ilkbahar dönemi matematik sorularının öğrenme alanlarına ve MATH (Mathematical Assesment Task Hierarchy) taksonomi grup ve kategorilerine göre dağılımını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. İncelenen sorular, Sayısal-1 ve Sayısal-2 testlerindeki toplam 100 sorudan oluşmaktadır. Araştırmanın bulgularına bakıldığında her iki testte de en fazla cebir öğrenme alanına ait soru bulunduğu ancak testlerdeki soruların öğrenme alanlarına göre dağılımının farklılık gösterdiği görülmüştür. Soruların MATH taksonomi grup ve kategorilerine göre dağılımında her iki testteki soruların en az A grubu kategorilerinden rutin işlemlerin kullanımı becerisini gerektirdiği gözlemlenmiştir. Diğer taraftan, Sayısal-2 testinin Sayısal-1 testine göre daha üst düzeyde becerileri ölçen soruları daha fazla içerdiği görülmüştür. Ayrıca, Sayısal-1 testinde en fazla A3 rutin işlemlerin kullanımı kategorisinde, Sayısal-2 testinde ise en fazla C2 çıkarımlar, tahminler ve karşılaştırma kategorisinde soru olduğu tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationTuna, A., Ali̇ustaoğlu, F. (2016). Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Matematik Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi (2013 İlkbahar Dönemi Örneği). Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 126-137
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage137
dc.identifier.issn2146-071X
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage126
dc.identifier.trdizin210793
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/210793/akademik-personel-ve-lisansustu-egitimi-giris-sinavi-ales-matematik-sorularinin-math-taksonomisine-gore-analizi-2013-ilkbahar-donemi-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8202
dc.identifier.volume6
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTrakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleAkademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Matematik Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi (2013 İlkbahar Dönemi Örneği)
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin

Files