TRDizin:
“Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC)” Sonuçları Bağlamında Türkiye’de Temel Eğitim Sorunlarını Yeniden Düşünmek

dc.contributor.authorHande DİNDAR
dc.contributor.authorAhmet YILDIZ
dc.contributor.authorÖzben KOCAKURT
dc.contributor.authorNagihan GÖKÇE
dc.contributor.authorDerya ÜNLÜ
dc.contributor.authorAysu ÖZÜSTÜN KIRAL
dc.date.accessioned2023-04-14T22:59:40Z
dc.date.available2023-04-14T22:59:40Z
dc.date.issued2018-08-01
dc.description.abstractYetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC)”nın 28 Haziran 2016 tarihinde açıklanan sonuçları, 24 ülke arasında Türkiye’nin tüm beceri alanlarında düşük puanlarla son sıralarda yer aldığını göstermektedir. Bu çalışmada PIAAC sonuçlarını Türkiye’de temel eğitimin öne çıkan sorunları bağlamında analiz etmek amaçlanmıştır. Bu amaca uygun olarak alanyazın ve belge taraması yöntemleri uygulanarak veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler tanımlayıcı araştırma yöntemiyle analiz edilmiştir. Nitekim PIAAC’ın Türkiye sonuçları, temel eğitimde hâlâ sürmekte olan erişim, katılım, nitelik ve cinsiyet eşitsizliği sorunlarının izdüşümü olarak ortaya çıkmıştır. Öyle ki Türkiye hem zorunlu eğitim öncesinde hem de zorunlu eğitim süresince eğitime katılımda diğer ülkelerden oldukça geride kalmıştır. Dahası Türkiye’de hem yaygın hem de örgün eğitim açısından temel eğitim düzeyinde nitelikle ilgili ciddi sorunlar bulunmaktadır. Eğitimin yukarıda anılan sorunlarının yanı sıra, toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili sorunları da PIAAC sonuçlarına yansımaktadır (örneğin, sözel okuryazarlık puanında kadın ve erkek arasındaki fark on bir puan, sayısal okuryazarlık sonuçlarında ise aradaki fark yirmi yedidir). PIAAC sonuçları ülkedeki örgün eğitim sisteminin -gerek eğitime erişimin sağlanması, gerekse sosyal eşitlik vb. diğer nitelikleri itibariyle- yeniden ele alınması, mevcut eksikliklerin saptanması ve giderilmesi için bir zorunluluk olarak görülmelidir.
dc.identifier.citationDi̇ndar, H., Yildiz, A., Kocakurt, Ö., Gökçe, N., Ünlü, D., Özüstün Kiral, A. (2018). “Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC)” Sonuçları Bağlamında Türkiye’de Temel Eğitim Sorunlarını Yeniden Düşünmek. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(2), 209-237
dc.identifier.doi10.30964/auebfd.438222,
dc.identifier.eissn2458-8342
dc.identifier.endpage237
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage209
dc.identifier.trdizin287141
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/287141/yetiskin-yeterliklerinin-uluslararasi-degerlendirilmesi-programi-piaac-sonuclari-baglaminda-turkiyede-temel-egitim-sorunlarini-yeniden-dusunmek
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7883
dc.identifier.volume51
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.title“Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC)” Sonuçları Bağlamında Türkiye’de Temel Eğitim Sorunlarını Yeniden Düşünmek
dc.typeCOMPILATION
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin937760d5-3f54-4687-a0f5-bc00dd11657a
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery937760d5-3f54-4687-a0f5-bc00dd11657a

Files