TRDizin:
T.C. İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

dc.contributor.authorSibel OĞUZ HAÇAT
dc.contributor.authorSaadet Sümeyye AHMETOĞLU
dc.date.accessioned2023-04-14T22:46:25Z
dc.date.available2023-04-14T22:46:25Z
dc.date.issued2018-08-01
dc.description.abstractBilimsel ve teknolojik gelişmelerin sürekliliğinin sağlanması eğitim alanında dainsanların kendilerini ve yetkinliklerini geliştirmesini gerekli kılmaktadır. Eğitimalanında tabletler, televizyonlar ve akıllı tahtalarla teknoloji sınıflara girmiştir. Bubağlamda sınıflarda teknoloji kullanımının önemi yadsınamayacak bir gerçeklik olarakkarşımıza çıkmaktadır. Ancak eğitimde kalitenin artırılmasında kullanılan materyallertek başına yeterli olmamaktadır. Bununla beraber öğrencilerin görüşlerinin deincelenmesinin önemi artmaktadır. Bu araştırmanın amacı; 8. sınıf öğrencilerinin T.C.İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik görüşleriniincelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu; Kastamonu ili Seydiler ilçesinde 2015-2016 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 71 ortaokul 8. sınıf öğrencilerioluşturmaktadır. Çalışmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracıolarak kişisel bilgilerin, öğrenci görüşlerinin ve açık uçlu soruların yer aldığı “ÖğrenciAnket Formu’’ kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde nitelverilerle, nicel veriler desteklenmiştir. Anketten elde edilen verilerin analizindeSPSS17.0 paket programı kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde t-testi ve ANOVAkullanılmıştır. Nitel veriler için ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Elde edilenbulgulara göre 8. sınıf öğrencilerinin T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde akıllıtahta kullanımına yönelik görüşleri açıklanmıştır. Öğrenci görüşleri incelendiğindeakıllı tahta kullanılan derslerin verimli ve yararlı geçtiği ancak teknik kaynaklısorunların ortaya çıktığı araştırma sonuçları arasında yer almaktadır. Araştırmasonucunda elde edilen verilerden yola çıkarak araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
dc.identifier.citationOğuz Haçat, S., Ahmetoğlu, S. (2018). T.C. İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Tarih Okulu Dergisi, 11(37), 109-140
dc.identifier.doi10.14225/Joh1409
dc.identifier.eissn2148-4260
dc.identifier.endpage140
dc.identifier.issn1308-5298
dc.identifier.issue37
dc.identifier.startpage109
dc.identifier.trdizin324242
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/324242/tc-inkilap-tarihi-ve-ataturkculuk-dersinde-akilli-tahta-kullanimina-yonelik-ogrenci-goruslerinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7705
dc.identifier.volume11
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTarih Okulu Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleT.C. İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin03d4162b-66bc-4ed9-991c-1119f5c2fd31
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery03d4162b-66bc-4ed9-991c-1119f5c2fd31

Files