TRDizin:
Öz Uyum ve Kendini Keşfetme Duygusunun Marka Deneyimine Etkisi: Gastronomi Şehri Afyonkarahisar Örneği

dc.contributor.authorÇILGINOĞLU, H.
dc.date.accessioned2023-10-06T05:59:20Z
dc.date.available2023-10-06T05:59:20Z
dc.date.issued2023-10-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Afyonkarahisar şehrini gastronomi amaçlı ziyaret eden turistlerin öz uyumu ve kendini keşfetme duygusunun marka deneyimi üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda öz uyum, kendini keşfetme duygusu ve marka deneyimi ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Gastronomi Şehri Afyonkarahisar ziyaretçileri oluşturmakta olup araştırmada olasılığa dayalı olmayan örneklem türünden kolaydan örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmış ve Şubat ve Mart 2023 tarihlerinde Afyonkarahisar’ı ziyaret eden 387 katılımcıdan veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesi için SPSS Macro Process analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, öz uyumun hem kendini keşfetme duygusu üzerinde hem de marka deneyimi üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğunu, aynı zamanda kendini keşfetme duygusunun da marka deneyimi üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra, öz uyumun marka deneyimi üzerindeki etkisinde kendini keşfetme duygusunun aracılık rolü üstlendiği belirlenmiştir. Araştırma sonuçları temel alınarak çeşitli öneriler ortaya konmuştur.
dc.identifier.citationCilginoglu, A. (2023). Öz Uyum ve Kendini Keşfetme Duygusunun Marka Deneyimine Etkisi: Gastronomi Şehri Afyonkarahisar Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 11(3), 1809-1826
dc.identifier.doi10.21325/jotags.2023.1268
dc.identifier.endpage1826
dc.identifier.issue3
dc.identifier.orcid0000-0002-6787-3397
dc.identifier.startpage1809
dc.identifier.trdizin1198204
dc.identifier.trdizinauthorid349405
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1198204/oz-uyum-ve-kendini-kesfetme-duygusunun-marka-deneyimine-etkisi-gastronomi-sehri-afyonkarahisar-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/17646
dc.identifier.volume11
dc.language.isotr
dc.publisherJOURNAL OF TOURISM AND GASTRONOMY STUDIES
dc.relation.ispartofJournal of Tourism and Gastronomy Studies
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÖz uyum, Kendini keşfetme, Marka deneyimi, Gastronomi, Afyonkarahisar
dc.titleÖz Uyum ve Kendini Keşfetme Duygusunun Marka Deneyimine Etkisi: Gastronomi Şehri Afyonkarahisar Örneği
dc.typearticle
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizinfc4edb30-a753-4015-a21c-2b08cc470405
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryfc4edb30-a753-4015-a21c-2b08cc470405

Files