TRDizin:
Lipton Ice Tea Reklam Örneğini Göstergebilimsel Yöntem ile Çözümleme

dc.contributor.authorAysel Sağmen Nacar
dc.date.accessioned2023-04-14T20:21:54Z
dc.date.available2023-04-14T20:21:54Z
dc.date.issued2021-06-01
dc.description.abstractToplumsal yapının büyümesi ve gelişmesi günümüz piyasasının çeşitlenmesini sağlamış, ürün çeşitliliği sektörde hizmet veren markaların sayısını artırarak reklamlara daha fazla önem verilmesini hedeflemiştir. Toplumun eğitim seviyesinin artması ve özellikle araştırma yetisinin gelişmesi bilinçli tüketiciyi ortaya çıkarmıştır. Bilinçli tüketici beslenme ve sağlık konularına önem verdikçe, reklam verenlerde, bu noktaya dikkat çekerek reklamlarında ürünlerinin sağlıklı olduğunu özellikle vurgulamaktadırlar. Tüketiciler yaşamları içerisinde sürekli olarak kitle iletişim araçlarının yaymış olduğu reklam mesajlarına maruz kalmaktadırlar. Bu yüzden reklam mesajları tüketiciyi ikna edebilmek için tüketicinin güvenini sağlamaya çalışırken, sağlıklı olmasını da amaçlamaktadır. Reklamların amacı yalnızca ürünlerin tanıtımı için mesaj iletmek, tüketicisiyle iletişim kurmak değildir. Reklamlar ikna edici mesajlar ile tüketicilerin olumsuz tutumlarını olumluya dönüştürme ve reklama konu olan ürünün rakiplerinden üstünlüğüne, tüketicileri inandırma çabasındadırlar. Bu çalışmada Lipton Ice Tea reklamı ile verilen doğrudan ve dolaylı mesajların gösterilmesi amaçlanmaktadır. Bunun için, oyuncu Cengiz Bozkurt’un rol aldığı 25 Aralık 2018’de yayınlanan Lipton Ice Tea reklamı mesajlarının nasıl işlendiği ve nasıl iletildiğine dikkat çekmek amacıyla sinematografik bir biçim analizi göstergebilimsel çözümleme yöntemi ile sunulmuştur. Lipton Ice Tea reklam filminin görüntüsel ve dilsel göstergelerinin düzenlenişi, içeriğin biçimine göre detaylı bir şekilde göstergebilimsel açıdan çözümlenmiştir. İncelenen reklam gizil olarak iki farklı markanın karşılaştırılmasında, asıl olarak ve doğrudan ürün özelliklerini ve faydalarını yansıtmada önem arz etmektedir.
dc.identifier.citationSağmen Nacar, A. (2021). Lipton Ice Tea Reklam Örneğini Göstergebilimsel Yöntem ile Çözümleme. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, 2021(6), 44-56
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2667-727X
dc.identifier.endpage56
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue6
dc.identifier.startpage44
dc.identifier.trdizin507098
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/507098/lipton-ice-tea-reklam-ornegini-gostergebilimsel-yontem-ile-cozumleme
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6616
dc.identifier.volume2021
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleLipton Ice Tea Reklam Örneğini Göstergebilimsel Yöntem ile Çözümleme
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files